کد خبر : 275 یکشنبه 19 مرداد 1393 - 00:13:00
آزمایش-موفقیت-آمیز-سفر-به-مریخ

آزمایش موفقیت آمیز سفر به مریخ

سیناپرس: فرستادن سفینه های گران قیمت و انسان به مریخ نیازمند انجام آزمایشات مختلفی است تا در نهایت مشخص شود که آیا سفر به مریخ امکان پذیر است یا نه.اما انجام این آزمایشات بر سطح مریخ غیر قابل انجام است. به همین منظور ناسا آزمایشات خود را با استفاده از یک سفینه ی کوچک دایره شکل و در بالای جو زمین انجام داده است

سینا پرس : به گزارش ناسا ، ماموریت اصلی در این آزمایش با موفقیت همراه بوداین وسیله که قدرت مافوق صوت نیز دارد در شرایط جوی مشابه سیاره ی مریخ با سرعتی 4 برابر سرعت صوت و تا 190هزار پا پرواز کرد.

لان کلارک از جی پی ال میگوید: این وسیله با قرار گرفتن در ارتفاع و سرعت درست باعث موفقیت این آزمایش شده است.

هزینه  این پرواز آزمایشی  حدود 150 میلیون دلار بوده که بودجه  آن توسط نیروی دریایی ایالات متحده ی آمریکا در هاوایی تامین شده است.

یکی از تکنولوژی هایی که مهندسان ناسا در این ماموریت آزمایش کردند استفاده از حلقه ای بزرگ  نصب شده بر روی لبه ی این سفینه ی کوچک است که به کنترل سرعت آن کمک بسیاری میکندبا استفاده از این حلقه نه تنها امکان افزایش سرعت به 4 برابر سرعت نور وجود دارد بلکه در چند ثانیه از سرعت آن کاسته میشود.

تکنولوژی دیگر به کار رفته در این آزمایش، استفاده از چتر نجاتی با عرض 100 پا بوده . هر چند در هنگام فرود این چتر از هم پاشیده شد اما ناسا تلاش دارد تا در ماه های آینده با رفع نواقص موجود در آن چتر نجات استاندارد و بدون هیچ گونه ایرادی را تولید کنند.

مهندسان ناسا پیش بینی میکنند که با اصلاح نواقص این چتر نجات تا سال اینده امکان نصب آن بر روی سفینه های ازمایشی فراهم خواهد شده و آزمایشات سفر به مریخ کار خود را از سر بگیرند.

منبع: abcnews