پرواز با واقعیت مجازی

واقعیت مجازی گامی ویژه و مهم در استفاده از فناوری های بصری انسان محسوب می شود و به تدریج شرایط این ابداع به حدی گسترش یافته است که می توان انتظار داشت که همه ابعاد زندگی بشر در واقعیت مجازی، بازسازی شوند. حال دانشمندان واقعیت مجازی را با سیستم های شبیه سازی حرکتی ترکیب کرده اند تا بتوانند میزان طبیعی بودن شبیه سازی را به حدی فراتر از شرایط پیشین برسانند.

کسی که درون این کپسول می نشیند، عینک واقعیت مجازی به چشم زده و بر اساس یک سیستم نرم افزاری می توان به خوبی حرکات را مطابق با تصاویر قابل مشاهده توسط فرد را به صورت حرکات فیزیکی بر روی این کپسول پیاده سازی کرد.

در طول این روند، شرکتی به نام کراش (Krush) اقدام به ساخت کپسولی ویژه کرده است که می توان با آن، حرکاتی 360 درجه را با واقعیت مجازی تجربه کرد. نکته جالب در این میان این است که این شرکت، نخستین تجربه خود را در این زمینه تجربه می کند و پیش از این به عنوان یک شرکت سازنده نرم افزارهای تلفن همراه مطرح است. مشهور ترین نرم افزاری که تا به امروز توسط این شرکت ساخته شده است را می توان برنامه مکالمه تصویری OOVOO دانست.

این دستگاه شامل یک کپسول کروی است که بر روی پایه ای، بین زمین و آسمان شناور می شود و به کمک سیستم های هیدرولیکی نصب شده بر روی این پایه، می توان حرکات را در تمامی جهت های اصلی بر روی این کپسول اعمال کرد. حال کسی که درون این کپسول می نشیند، عینک واقعیت مجازی به چشم زده و بر اساس یک سیستم نرم افزاری می توان به خوبی حرکات را مطابق با تصاویر قابل مشاهده توسط فرد را به صورت حرکات فیزیکی بر روی این کپسول پیاده سازی کرد.

از مزایای استفاده از این سیستم می توان به این موضوع اشاره کرد که می توان به سادگی و بدون اندکی خطر جانی و یا مالی، پرواز را آموخت. شاید در آینده ای نه چندان دور بتوان آموزش پرواز با سفینه های فضایی را به خوبی به کمک چنین ساختاری به خلبانان آموزش داد و می توان دامنه بسیار وسیعی از کاربری را برای این سیستم در نظر داشت.

 

مترجم: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا