سالانه 3500 ایرانی به سرطان پروستات مبتلا می شوند

به گزارش ایرنا، محمد رضا نوروزی در نشست خبری روز ملی سلامت مردان با اشاره به اینکه ابتلا به این بیماری درمناطق مختلف کشور متفاوت است افزود : درمناطق مرکزی 5/12 مورد درهر 100 هزارنفر ، درمناطق جنوبی 18 مورد در100 هزار نفر و درمناطقی نظیراستان چهارمحال بختیاری 6 مورد درهر100 هزار نفر به این عارضه مبتلا می شوند.

وی به تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای اشاره کرد وگفت: حدود 78 درصد فوتی های ناشی از حوادث جاده ای مردان تشکیل می دهند.

وی به تعداد مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی وعروقی اشاره کرد وگفت روزانه حدود 300 نفر براثر این بیماری جان خود را ازدست می دهند که بیش از 55 درصد آنان مردان می باشند.

وی برلزوم توجه ویژه به بیماری های مردان اشاره کرد وگفت متاسفانه این قشرجامعه ازبیماری های خود غافل هستند وعلائم بیماری خود را جدی نمی گیرند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها درارتقای سلامت جامعه بخصوص مردان اشاره کرد وگفت: رسانه ها باید توجه بیشتری به این موضوع مهم داشته باشند تا شاهد ارتقای سلامت و زندگی بدون دغدغه درجامعه باشیم .

نوروزی به نقش مهم آموزش دراین بخش اشاره کرد وگفت آموزش عمومی درمناطقی همچون مدارس وپادگان ها درنظر گرفته شده که به اجرا درخواهد آمد.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران دو بیماری شایع در مران را پروستات و سرطان دانست و گفت: بیماری پروستات در سنین بالا و بیماری دیگر در سنین جوانی بیشتر مد نظر قرار می گیرد.

نوروزی یکی از سرطان های شایع مردان در سنین 15 تا 35 سال را سرطان دستگاه تناسلی جوانان اعلام کرد و گفت: معمولا به دلیل شرم و حیا فرزندان از والدین، تشخیص این بیماری بموقع صورت نمی گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم تشخیص برخی از بیماری تاکید کرد و افزود: تشخیص بموقع سرطان پروستات می تواند به درمان قطعی آن منجر شود.

وی با اشاره به اینکه وجود اینگونه بیماری ها هزینه فراوانی را برای کشور ایجاد می کند، از مردان تقاضا کرد خود مراقبتی را بطور جدی پیگیری کنند تا از شیوع بیماری در این آنان جلوگیری شود.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران، سلامت را یک موضوع چند وجهی دانست و گفت: ارایه آموزش عمومی و ارتقا سلامتی از مهمترین اهداف روز سلامت مردان است.

وی پیشگیری و تشخیص بموقع را دو عامل مهم برای جلوگیری از شیوع بیماری ها دانست و گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی در تحقق این دو عامل مهم در جامعه دارند تا سلامت شهروندان تضمین شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا