کلاه ایمنی هوشمند برای موتورسواران

کمپانی خودروسازی BMW به تازگی از ساخت کلاه ایمنی هوشمندی خبر داده است که با اتصال به پلت فرم ConnectedRide مجموعه ای از اعلانات مناسب برای رانندگی را روبروی صورت او ایجاد می کند.

اطلاعات یاد شده شامل اطلاعاتی درباره سرعت، دنده کنونی، جهت ها، تغییر های ضروری در مسیر، تماس های دریافتی بر روی تلفن همراه راننده و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای یک رانندگی لذت بخش است. علاوه بر این راننده می تواند این کلاه ایمنی را تا حدی شخصی سازی کرده و تنها اطلاعات درخواست شده را مشاهده کند.

کلاه ایمنی یاد شده در ابتدا به بررسی اطلاعات موتور سیکلت پرداخته و در صورت وجود مشکلی در فشارباد موجود در تایر ها، روغن و یا سوخت موتور سیکلت به راننده اطلاع خواهد داد.

نسخه نمایشی این کلاه ایمنی هوشمند شامل مراحل خاصی از جمله نشستن بر روی یک دوچرخه ثابت نصب شده در برابر یک صفحه نمایش روشن و واضح بود که اطلاعات بر روی آن به صورت کاملا شفاف در گوشه چشم سمت راست راننده نمایش داده می شد.

کلاه ایمنی یاد شده در ابتدا به بررسی اطلاعات موتور سیکلت پرداخته و در صورت وجود مشکلی در فشارباد موجود در تایر ها، روغن و یا سوخت موتور سیکلت به راننده اطلاع خواهد داد. به علاوه، این کلاه ایمنی می تواند با استفاده از کنترل کننده دایره ای موجود بر روی دسته سمت چپ موتور سیکلت، با دیگر موتورسیکلت های این کمپانی همگام شده و کنترل شود. خود موتور سیکلت نیز با استفاده از تلفن همراه هوشمند راننده به اینترنت متصل شده و با استفاده از سروری ابری این کمپانی، موقعیت مکانی کاربر خود را تشخیص می دهد.

اشتیاق بیش از حد کمپانی BMW درباره این کلاه های ایمنی هوشمند در نوع خود جالب است. مقامات این شرکت خودروسازی نیز بیان کرده اند که در حال حاضر به شدت بر روی این کلاه ایمنی کار می کنند و تمایل زیادی برای ورود آن به بازار دارند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا