حضور انسان در ماه در سال 2020

سفر به ماه، نخستین حضور انسان بر روی یک جرم آسمانی محسوب می شود ولی از زمانی که نیل آرمسترانگ، نخستین گام های بشر را بر روی این قمر پریده رنگ برداشته است، تا کنون اقدامات چندانی برای تکرار سفر به ماه انجام نشده است. حال پس از گذشت مدت زمانی بسیار طولانی، به نظر می رسد که ماه دوباره به مقصدی برای سفینه های تحقیقاتی بدل شده است و سازمان های متعددی در برنامه های کاری خود، سفر به ماه را جای داده اند.

آژانس فضایی اروپا در طی برنامه های خود به ارسال ابزار و تاسیسات مکانیزه شده خاصی از جمله کاوشگر ها و روبات های ارتباطی می پردازد. این تاسیسات برای کمک به فضانوردان برای رسیدن به اهداف مورد نظر این پروژه از جمله تحقیق و اکتشاف درباره منابع آب یخ زده خواهد پرداخت.

در این میان آژانس فضایی اروپا به تازگی پروژه جدید خود در این زمینه را معرفی کرده است. در همین راستا این آژانس معتبر بین الملل قصد دارد تا در طی ده سال آینده با همکاری شرکای بین المللی خود به ارسال فضانورد بر روی کره ماه دست بزند. با این وجود نکته جالب این پروژه این است که سازمان یاد شده برای رعایت ایمنی سفر، ابتدا با ارسال روبات هایی به کره ماه بستر مناسب برای انجام پروژه اصلی را فراهم خواهد کرد.

آژانس فضایی اروپا در طی برنامه های خود به ارسال ابزار و تاسیسات مکانیزه شده خاصی از جمله کاوشگر ها و روبات های ارتباطی می پردازد. این تاسیسات برای کمک به فضانوردان برای رسیدن به اهداف مورد نظر این پروژه از جمله تحقیق و اکتشاف درباره منابع آب یخ زده خواهد پرداخت. اولین روبات ارسال شده مجهز به سیستم هایی نظیر فرود دقیق یا اجتناب از خطر خواهد بود که در سال 2020 میلادی بر روی ناحیه جنوبی ماه فرود خواهد آمد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا