تولید نخستین بیسکویت انرژی زا با ترکیب کرم و حشرات در ایتالیا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، با توجه به افزایش جمعیت جهانی در آینده، کرم ها، لاروها و سایر حشرات به عنوان غذای آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت، بدین ترتیب یک محقق ایتالیایی بنام 'استفان کلتنهامر' نوعی بیسکویت انرژی زا را با ترکیب لارو حشرات تولید کرد که برنده جایزه آکادمی علوم فنی سوییس شد. 

لارو حشرات در این نوع بیسکویت با چشمان غیر مسلح قابل روعیت نیست و طعم و شکل آن نیز شبیه به یک بیسکویت های انرژی زای عادی است که ورزشکاران از آن استفاده می کنند. 

این غذای جدید 23 درصد پروتئین دارد که نیمی از آن با سانتریفیوژ کردن کرم آرد تولید می شود و در نهایت آردی به رنگ قهوه ای بدست می اید. 

این محقق جوان اظهار داشت: در سال 2050 جمعیت جهان به 9 میلیارد نفر خواهد رسید و نیاز به دوبرابر کردن تولیدات کشاورزی برای تغذیه آنها خواهد بود که خود تاثیرات سنگینی بر محیط زیست می گذارد و قیمت گوشت و سبزیجات نیز افزایش خواهند یافت و اینجا است که حشرات وارد سبد غذایی انسان ها می شوند، حیوانات خونسردی که پروتئین زیادی تولید کرده و انرژی کمی مصرف می کنند. 

پرورش حشرات نیز بسیار ساده است و در هرجای جهان بویژه کشورهای فقیر دست یافتنی است و محصول پایه آن تنها به عنوان غذا نیست بلکه می تواند به عنوان علوفه نیز برای حیوانات استفاده شود. 

به گفته این محقق ایتالیایی، حشرات می توانند طعم عالی داشته باشند که البته بستگی به نوع تهیه آن دارد. 

به عقیده سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (فائو) نیز پرورش حشرات به عنوان غذا برای انسان می تواند علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی و درآمد محلی، تبدیل به یک صنعت برای رفع گرسنگی میلیون ها نفر در سراسر جهان شود. گفتنی است که هم اکنون بیش از 1900 گونه حشره در جهان توسط انسان به عنوان غذا استفاده می شوند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا