آموزش مفاهیم روباتیک با اسباب بازی های ویژه

کمپانی لگو (Lego) نسخه جدید کیت روباتیک خود به نام WeDo 2.0 را بعد از هشت سال تحقیق و توسعه، به بازار عرضه کرده است. مخاطب اصلی این کیت ها دانش آموزان مقطع ابتدایی معرفی شده اند. این کیت نیز مانند نسخه سابق برای آشنایی دانش اموزان با مبانی اولیه ساخت روبات طراحی شده است. در این کیت برای اتصال موتور ها و حسگر ها جای استفاده از کابل های یو اس بی قدیمی از فناوری بلوتوث بهره گرفته شده است. استفاده از این کیت تنها با یک صفحه نمایش بسیار ساده تبلت مانند ممکن خواهد شد که دانش آموزان با کمک آن به راحتی می توانند به کدنویسی نرم افزار های روباتیک بپردازند

دانش اموزان به وسیله طراحی یک کامیون درس هایی را در زمینه بازیافت دریافت می کنند و در کنار آن نیز می توانند با این اسباب بازی ها، آموزش هایی در باره بیولوژی و حتی گرده افشانی گیاهان، فرا بگیرند.

نسل جدید از کیت های وی دو (WeDo) با استفاده از پروژه های مختلف عملی دانش اموزان را از مباحث بنیادی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات مطلع می سازد. بر اساس گزارش ها، لگو در این کیت برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی برنامه ای 40 ساعته آموزشی از دروسشان ترتیب داده است.

برای مثال، دانش اموزان به وسیله طراحی یک کامیون درس هایی را در زمینه بازیافت دریافت می کنند و در کنار آن نیز می توانند با این اسباب بازی ها، آموزش هایی در باره بیولوژی و حتی گرده افشانی گیاهان، فرا بگیرند. با این وجود هنوز هم مشخص نیست که کمپانی لگو چگونه این دروس را با استفاده از آجر های خانه سازی خاص خود به دانش آموزان آموزش خواهد داد. با این وجود باید بدانید که این کیت ها نیز مانند سایر محصولات مصرفی شرکت لگو چندان ارزان نیستند و هر کدام از آنها برای هر کلاس درس در حدود 2 هزار دلار هزینه خواهد داشت.

شایان ذکر است که یکی از برترین کاربری های این کیت، آموزش مفاهیم روباتیک به کودکان است که مسلما می تواند برای آینده بشر، بسیار مهم بوده و به پیشرفت صنایع روباتیک در زمینه ایجاد علاقه و پذیرش، کمک شایانی کند. این کیت ها هم اکنون در آمریکا و انگلیس در دسترس بوده و نرم افزار کاربری آنها برای تلفن های همراه مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS و حتی کامپیوتر های شخصی نیز فراهم هستند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا