نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران برگزار می شود

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه تبلیغات محیطی در حوزه توسعه کسب و کارها، فرهنگ سازی، توسعه ارتباطات، هویت بخشی اجتماعی، زیباسازی شهری و … بر لزوم بازتعریف علمی و بومی این مفهوم تاکید کرد.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو گفت: بنا به تعریف تبلیغات محیطی، کلیه گونه های تبلیغاتی که یک فرد در خارج از محیط خانگی خود به آن دست می یابد را شامل می شود. تبلیغات در محیط ‌ها و فضاهای عمومی، فضاهای داخل و خارج حوزه حمل و نقل، محل های انتظار، سیستم های ارسال پیام کوتاه و … مهمترین گونه های تبلیغات محیطی قلمداد می شوند. ظرفیت ها و پتانسیل های تبلیغات محیطی آن چنان گسترده است که به جرات می توان گفت در غالب کسب و کارهای امروزی موفقیت بدون تبلیغات محیطی امری سخت و گاهاً محال خواهد بود. علاوه بر این امروزه تبلیغات محیطی نقش و جایگاه خود را از منظرهای دیگری همچون فرهنگ و هنر، علوم اجتماعی، علوم ارتباطات، مدیریت شهری و … نیز به خوبی به اثبات رسانیده است که با اندکی تأمل و انصاف می توان بر عدم بهره برداری کامل از این ظرفیت ها در کشور اذعان نمود.

رئیس نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی افزود: این ماهیت چند بعدی و بین‌رشته ای تبلیغات محیطی از یک سو و ظرفیت های بالقوه آن در حوزه فرهنگ سازی، توسعه ارتباطات، هویت بخشی اجتماعی، زیباسازی شهری و …، برپایی محفلی علمی به منظور تجمیع آراء صاحبنظران، پژوهشگران، متولیان و عاملیت های این حوزه را ایجاب می نماید.

کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران، اولین کنفرانسی است که با این نگرش در اردیبهشت 1394 برگزار می شود و این حوزه جذاب تحقیقاتی، کاربردی و اجرایی را موشکافانه مورد بررسی قرار خواهد داد.

گفتنی است «تبلیغات محیطی، هویت و ارتباطات فرهنگی و اجتماعی»، «تبلیغات محیطی و بهبود فضای کسب و کار»، «اخلاق، قوانین و الزامات در تبلیغات محیطی»، «تبلیغات محیطی، مبلمان و نمای شهری»، «تکنولوژی ها و فناوری های نوین در تبلیغات محیطی» و «ایمنی، محیط زیست و انرژی در تبلیغات محیطی» به عنوان محورهای اصلی این کنفرانس تعریف شده و کلیه پژوهشگران و صاحبنظران این حوزه می‌توانند تا 15 فروردین 1394 مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس به آدرس www.iscconferences.ir/usc ارسال کنید. همچنین به منظور ارتقاء سطح کاربردی، همزمان با برگزاری کنفرانس دو جشنواره «برندساز برتر سال» و «خلاقانه‌ترین تبلیغات محیطی» نیز برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا