کنفرانس امروز اینتل در CES2016 چگونه بود؟

کنفرانس اینتل با نمایشی که مدیرعامل این شرکت، Brian Krzanich ترتیب داده بود و در آن ویدئویی زیبا از آتش‌بازی شاهد بودیم، آغاز شد. آتش‌بازی که  در آن هواپیماهای بدون سرنشین هماهنگ با موسیقی بسیار منظم در حال پرواز بودند.

نیمی از کنفرانس اینتل به تعامل ورزش و تکنولوژی اختصاص داشت اما در این بین توضیحاتی هم در خصوص تاثیر تکنولوژی در تغییر شرایط محیط‌های کاری مطرح شد. این کنفرانس با همکاری شرکت New Balance(تولید کننده کفش‌های ورزشی)، شرکت RedBullMediaHouse(تولید محتویات چندرسانه‌ای و یک خواننده معروف هالیوودی برگزار شد.

گجت پوشیدنی در ابعاد یک دکمه با عنوان Curie، که برای اولین‌بار در سال گذشته رونمایی شده بود بار دیگر در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرارگرفت. اینتل مدعی است فرایند عرضه این تراشه را از همین سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی و با قیمتی کم‌تر از 10 دلار آغاز خواهد کرد. این تراشه می‌تواند به‌دریافت اطلاعاتی آنی در خصوص پارامترهایی که در فعالیت‌های ورزشی اهمیت دارند مانند ارتفاع پرش، طول پرش، سرعت و نیرو کمک کند.

دیگر موارد مرتبط با Curie را می‌توان در قالب همکاری با شرکت‌هایی مانند New Balance به‌منظور توسعه تکنولوژی‌های جدید شامل ساعت‌های هوشمند ویژه دونده‌ها مشاهده کرد. همکاری با Oakley به‌منظور تولید یک محصول پوشیدنی هوشمند با عنوان Radar Pace که بر روی چشم قرار می‌گیرد و به قابلیت دریافت پیام‌های صوتی از سوی مربی ورزشکار تجهیز شده نیز از جمله دیگر موارد است.

اینتل در این کنفرانس از آغاز همکاری خود با گروه تلویزیونی MGM به‌منظور تولید برنامه تلویزیونی ویژه‌ای برای نمایش تکنولوژی‌های جدید اینتل هم خبر دارد.

کلاه ایمنی هوشمند از جمله دیگر محصولاتی بود که اینتل در این مراسم در معرض نمایش قرارداد. نکته جالب اینکه عرضه این کلاه ایمنی هوشمند که در واقع ترکیبی از یک هدست واقعیت افزوده و ابزاری برای محافظت از سر کارگران است از امروز آغاز خواهد شد. این کلاه به متخصصان فعال در محیط‌های سخت کاری امکان استفاده از دوربین حرارتی و واقعیت افزوده را می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا