بیماری های سالمندی سلامت جامعه را تهدید می کند

دکتر محمدعلی محسنی بندپی در نشست خبری چهارمین سمینار تازه های الکتروتراپی که از ۲۴ تا ۲۵ دی ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود، گفت: مطالبه اصلی جامعه هفت هزار نفری فیزیوتراپی کشور، اجرایی شدن فراگیر دکترای حرفه ای فیزیوتراپی یا DPT است که براساس کوریکولوم آموزشی بین المللی فیزیوتراپی الان چندین سال است که سطح علمی فیزیوتراپی از کارشناسی به دکترای حرفه ای ارتقا پیدا کرده جهت افزایش دانش تئوری و ارتقاء مهارت های علمی فیزیوتراپیستهای کشور جهت ارتقا خدمات درمانی بهتربرای افراد جامعه است.

وی اظهار داشت: امروزه شیب بیماری ها از بیماری های واگیر به سمت بیماری های اسکلتی عضلانی است جامعه دارد سالمندتر می شود بیماری های همراه سالمندی یکی از معضلاتی است که سلامت جامعه را تهدید می کند تصادفات که در جامعه وجود دارد و حتی زندگی مدرن و سبک زندگی نشسته و فعالیت کم افراد در جوامع مختلف باعث شده برویم به سمت احیا کردن نقش فیزیوتراپیست ها هم در پیشگیری و هم در درمان این بیماری ها که جوامع مختلف را تهدید می کند.

محسنی بندپی ادامه داد: به همین خاطر برنامه فیزیوتراپی را گسترده تر کردند و آن چیزی که در این برنامه مطرح است فقط افزایش دانش تئوری و ارتقا مهارت های عملی همکاران فیزیوتراپی ما در سراسر کشور است.

وی گفت: هیچ یک از فیزیوتراپیست های کشور ادعا ندارند که با پذیرش در دکترای حرفه ای پزشک می شوند و قرار نیست هیچ یک در تشخیص بیماری ها داخالت کنند ما ممکن است ارزیابی و تشخیص بیماری های عضلانی را انجام دهیم اما قطعا تشخیص نهایی را پزشکان ما انجام می دهند.

محسنی بندپی گفت: از سال ۱۳۸۶ این موضوع در زمان وزارت دکتر لنکرانی مطرح شد و بالاخره با توجیهات مختلف در سال ۹۰ موافقت شد و ۱۱ دانشجو در دانشگاه تهران پذیرش شدند و سپس متوقف گردید. متاسفانه این امر باعث شد که جوانان نخبه این سرزمین برای اخد پذیرش به سایر کشورها رجوع کنند.

وی عنوان کرد : در حال حاضر یکی از کشورهایی که تمایل زیادی برای جذب ایرانیان دارد پاکستان است که امسال برای سومین بار پیاپی مسئولین دانشگاه اسیرا پاکستان در ایران آزمون دوره دکترای حرفه ای برای جذب دانشجو برگزار می کنند که باعث می شود نه تنها باعث خروج ارز از مملکت می شود بلکه باعث خروج نخبه ترین و باهوش ترین فرزندان این مرز و بوم خواهد شد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: در حال حاضر از طریق شورای عالی برنامه ریزی و معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیگیر امور هستیم اگر چه در شهریور ۹۴ مقام عالی وزارت قول مساعد بر حل این موضوع دادند و فرمودند اگر قرار هست پیشرفت های همه رشته ها در سراسر کشور بر مبنای روز باشد چرا رشته فیزیوتراپی نباشد.

به گزارش مهر، وی افزود: خواسته اصلی انجمن فیزیوتراپی، هیئت برد و جامعه فیزیوتراپی از وزارت بهداشت این است که هر چه سریعتر پذیرش دانشجویان دکترای حرفه ای را در دستور کار خود قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا