زیستگاه درنای گردن سیاه در قاب تصویر

یکی از مهمترین مراکز تجمع پرندگان مهاجر در جنوب شرق و شرق قاره آسیا ، مرکز حفاظت شده طبیعی کآئو های  در منطقه وی نینگ واقع در جنوب غرب کشور چین است . بسیاری از پرندگان مهاجر این منطقه حفاظت شده را که دارای محیط زیست مناسبی بوده و شرایط مناسبی برای اقامت پرندگان دارد را برای گذراندن فصل زمستان انتخاب می کنند .     

بسیاری از پرندگان مهاجر این منطقه حفاظت شده را که دارای محیط زیست مناسبی بوده و شرایط مناسبی برای اقامت پرندگان دارد را برای گذراندن فصل زمستان انتخاب می کنند .     

از مهمترین پرندگانی که در  حفاظت شده طبیعی کآئو های وجود دارند می توان به غاز سر نواری اشاره کرد که از زیر شاخه های غاز کبود محسوب می شود . خوشبختانه این پرنده در معرض انقراض قرار نداشته و تعداد آن ها در محیط زیست طبیعی شان قابل قبول است . غاز سر نواری از شاخه طنابداران و از راسته غاز سانان بوده و نام علمی آن Anser indicus است .

از دیگر پرندگان بسیار مهم ساکن در این زیستگاه طبیعی می توان به مرغ ماهیخوار گردن سیاه اشاره کرد که یکی از گونه های درنا محسوب شده و متاسفانه در معرض تهدید است و از نظر جانور شناسان ، در صورت عدم حمایت های کافی در خطر انقراض قرار دارد. در این گزارش  ، تصاویر جدید مرکز حفاظت شده طبیعی کآئو های دیده می شود .

 

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا