لنزهای تماسی یکبارمصرف با قابلیت تقلید از سطح چشم

به گزارش ایسنا، این لنزهای یکبارمصرف بجای نمونه‌های سنتی ارائه شده که چشم را خشک می‌کردند، ارائه شده و از ماده‌ای موسوم به HyperGel ساخته شده که دارای میزان مشابه آب موجود در قرنیه و دو برابر میزان استاندارد درون لنزهای سیلیکونی است.

لنزهای Biotrue همچنین از قابلیت تنفس برخوردار بوده که 93 درصد اجازه انتقال اکسیژن را به سطح چشم می‌دهد؛ این امر به معنی خشک نشدن چشم‌ها و راحتی بسیار زیاد لنزها در چشم افراد است.

این لنز برای اشخاص دوربین یا پیرچشم طراحی شده که شامل اختلال دید بر اثر بالا رفتن سن است که در آن با از دست رفتن تدریجی خاصیت ارتجاعی عدسی چشم، قدرت تطابق کم می‌شود. این شرایط بیش از نیمی از بزرگسالان بالای 40 سال را درگیر خود می‌کند.

در این شرایط، افراد برای خواندن متون مجبور می‌شوند آن را دور نگهداشته یا از عینک و لنز استفاده کنند. اگرچه افراد مسن‌تر بدلیل خشک بودن چشمانشان از لنز استفاده نمی‌کنند.

لنزهای یکبار مصرف Biotrue که اکنون در بازار در دسترس است، به جلوگیری از خشک شدن چشم کمک کرده و در زمان استفاده از آن در طول روز، تنها دو درصد آب از بین می‌رود.

لنزهای تماسی نرم قابل استفاده مجدد پس از هر بار استفاده باید پاکیزه و ضدعفونی شوند تا از تولید باکتری و پروتئین در آن‌ها جلوگیری شود.

هزینه لنزهای جدید بطور ماهانه بین 40 تا 60 پوند است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا