تشخیص جهش ژنتیکی سرطانی با اپلیکیشنی جدید

این نوآوری توسط دانشمندان بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود آمریکا ارایه و می توان آن را تلاشی متفاوت برای توسعه تکینکهای مربوط به تشخیص و درمان سرطان به شمار آورد.

آنچه که آنها ارایه کرده اند در واقع یک اپلیکیشن مبتنی بر وب و مجموعه ای از داده هاست که ابزار تعاملی قدرتمندی را در اختیار پزشکان قرار می دهند. با استفاده از این نوآوری، درک دانشمندان از جهشهای ژنتیکی که به سرطانهای مختلف منجر می شود افزایش می یابد.

این اپلیکیشن با نام ProteinPaint ارایه شده و جزئیات آن نیز در نشریه Nature Genetics منتشر شده است. اپلیکیشن و مجموعه داده های مربوط به آن امکان بررسی ژن به ژن جهشهای منتهی به سرطانهای مربوط به دوران کودکی را فراهم می آورد.

در حال حاضر ابزارهای مختلفی تصویرسازی توده های سرطانی وجود دارد که دستیابی به اطلاعات حیاتی آنها فرآیندی دشوار و چالش برانگیز است اما حالا می توان امید داشت که از این اپلیکیشن برای ارایه این اطلاعات استفاده کرد.

به گزارش مهر، به عنوان مثال این فناوری جدید نشان می دهد که جهشهای ژنتیکی تشخیص داده شده در مرحله درمان هستند و یا در فاز بازگشت. همچنین مشخص می شود این جهشهای مورد نظر در تمامی سلولها روی می دهد یا تنها در سلولهای سرطانی.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا