فناوری‌هایی برای متحول‌کردن زندگی افراد معلول

با افزایش عمر افراد مبتلا به ناتوانی‌های مختلف در مقایسه با گذشته، این سوال وجود دارد که چگونه می‌توان نه تنها عمر این اشخاص را طولانی‌تر کرد بلکه کیفیت سال‌های اضافه‌شده به عمر آن‌ها را تضمین کرد.

در حالی که در سال جاری میلادی، تعدادی از نوآورانه‌ترین موفقیت‌ها در پزشکی بر فناوری‌های پیشگیری و درمان تمرکز کرده‌اند، تعدادی از فناوری‌های لازم برای ارتقای کیفیت زندگی بیماران دارای نیازهای طولانی‌مدت و طولانی به سرعت پیشرفت کرده‌اند.

تعدادی از بیماران که به مراقبت طولانی‌مدت نیاز دارند، هم‌اکنون نوعی آموزش ویژه را دریافت می‌کنند و در کلاس‌های مجازی به همراه هم‌کلاسی‌های هم‌سن و سالشان از طریق VGo ارتباط برقرار می‌کنند. این فناوری نوعی ربات حضور از راه دور است که کاربران را قادر می‌سازد خود را در یک مکان دور بازسازی کنند و این فناوری و به آن‌ها آزادی عمل برای حرکت در آن مکان را می‌دهد گویی از لحاظ فیزیکی آن‌جا هستند.

برای بیمارانی که از سندروم رنج می‌برند، در این بیماری، بدن و بسیاری از عضلات صورت فلج می‌شوند اما مغز دست نخورده باقی می‌ماند و به چشم امکان حرکات خاص را می‌دهد. فناوری Eye Gaze به این بیماران امکان برقراری ارتباط و داشتن تعامل با جهان را می‌دهد و این ابزار از حسگرهایی برای رهگیری حرکات چشم استفاده می‌کند.

 این عمل نوعی تمرین توانبخشی است و همزمان کاربر می‌تواند به کلیدهای کنترل نمایش‌داده شده بر روی صفحه رایانه نگاه کند تا کلام را یا تایپ کنند یا با چشم عبارات از پیش برنامه‌ریزی شده را انتخاب کنند.

این ابزار می‌تواند زندگی شخص را متحول کند زیرا وی را ترغیب می‌کند که صدا داشته باشد، عقاید و ترجیحات را بین کند و در صورت تمایل در سطح جهانی با دنیای اطراف ارتباط برقرار کنند.

بیل گیتس اعلم کرده که انسان‌بودن به معنای فکرکردن درباره جایمان در جهان است. با ترکیب کردن هر دوی پیشرفت‌های پزشکی و فناوری، مانع‌های کمتری برای بیماران مبتلا به بیماری‌های پیچیده‌ای وجود دارد که به دنبال تعقیب‌کردن رویاها و دست‌یافتن به اهدافشان هستند.

”.در این میان، مرتبط‌کردن بیماران با اختلالت پیچیده با هنرمندان، طراحان، موسیقی‌دانان و سایر اشخاص خلاقی از مزیت بالایی برای آن‌ها خواهد داشت. دانشگاه فلوریدا از هنر به عنوان شکلی از التیام یافتن برای بیمارانی استفاده می‌کند که مبتلا به بیماری‌های پیجیده هستند. این دانشگاه از شکل‌های مختلف هنر مانند موسیقی برای بهبود وضعیت این بیماران استفاده می‌کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا