ضعف ارتباطات از مشکلات جدی محیط های علمی است

به گزارش ایرنا، دکتر 'علی محدث' در مراسم افتتاح مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی افزود: دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی ما طی سال های اخیر در مقایسه با حمایت هایی که از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها صورت گرفته است قابل قبول و مورد تایید است.

دبیر هفتمین مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی دانشگاه امیرکبیر به ضعف ارتباطی در محیط های علمی اشاره کرد و گفت: ما همانند جزایر منفصلی هستیم که وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند می توان بر روی آنها یک عمارت رفیع و مستحکم بنا نهاد و الان مثل ابرهای پرباری هستیم که باید به هم پیوندند تا باران تولید کنند.

وی بخشی از کمبود همکاری مشترک میان دانشگاهیان را ناشی از مشکلات مدیریتی عنوان کرد و افزود: متاسفانه یک چتر حمایتی مدیریتی و نظارتی برای برقراری این اتصالات نیست.

محدث یکی از انگیزه های برگزاری مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی را تقویت ارتباط میان اعضای خانواده مهندسی در این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما الان از فعالیت و دستاوردهای یکدیگر در دانشگاه های مختلف مطلع هستیم و این مشکل را در خانواده خود حل کرده ایم.

وی تصریح کرد: دلایل مختلفی همچون نگاه های سیاسی، تنگناهای مالی و فنی و ارتباطی موجب شده که در ارتباطات بین المللی نیز ضعف داشته باشیم اما این مدرسه آموزشی با برقراری ارتباطات در سطح بین الملل، ثمرات خوبی همچون دریافت بورس دکتری خارج و فرصت های مطالعاتی برای استادان و دانشجویان ما فراهم کرده است.

به گفته محدث در طول دوره های گذشته برگزاری مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی تاکنون، هفت بورس دکتری خارج و همچنین چندین فرصت مطالعاتی از کشورهای آمریکا، آلمان و هلند برای دانشجویان و استادان ایرانی ایجاد شده است.

هفتمین مدرسه زمستانی هندسه محاسباتی به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافته و تا 11 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا