تدوین دستورالعمل صدور پروانه بهره برداری عرضه کنندگان خدمات امنیتی

به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود خالقی افزود: پیش نویس دستورالعمل توسط پژوهشکده امنیت و با همکاری اداره کل صدور پروانه بهره برداری ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال نهایی سازی است.

وی این پروژه را در راستای عمل به تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شکل دهی و تقویت خدمات و عرضه کنندگان بازار افتای کشور به منظور تدوین شرایط فنی، الزامات، الگو ها، ضوابط و چارچوب لازم برای صدور پروانه عرضه کنندگان خدمات امنیتی مدیریت شده عنوان کرد.

سرپرست پژوهشکده امنیت اضافه کرد: تدوین و نهایی سازی دستورالعمل صدور پروانه بهره برداری عرضه کنندگان خدمات امنیتی مدیریت شده این امکان را برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایجاد می کند که علاوه بر تقویت فضای رقابتی و قانونمند در بازار خدمات افتا، امکان مدیریت و پایش مستمر خدمات و عملکرد عرضه کنندگان آن ها را نیز فراهم می نماید.

وی ادامه داد: پروژه مذکور همچنین این اطمینان به دریافت کنندگان اصلی خدمات افتا (نظیر اپراتورهای مخابراتی، عرضه کنندگان خدمات داده و…) خواهد داد که سازمان های ثالث مورد اعتمادی وجود دارند که نیاز های امنیت اطلاعات آنها را به شکلی نظام مند برآورده می سازند.

گفتنی است خدماتی از قبیل مدیریت تجهیزات امنیتی، پاسخگویی به حوادث رایانه ای، مدیریت و پایش رویدادهای امنیتی، مدیریت و پویش آسیب پذیری ها و تهدیدات امنیتی، مشاوره امنیتی و مدیریت مخاطرات و نیز امنیت محتوای وب در حوزه این دستورالعمل قرار دارند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا