تلاش های جهانی برای ساخت واکسن ایدز

پژوهشگران و متخصصان حوزه سلامت اعلام کردند که علی رغم تلاش ها و موفقیت های نسبی در راه تهیه و ساخت واکسن های پیشگیری کننده و درمان کننده ایدز ، ساخت و تهیه واکسنی که قادر به جلوگیری و مهار این بیماری باشد ، بسیار دشوار است .

در همین زمینه وین کاف Wayne Koff معاون پروژه ساخت ابتدائی واکسن ایدز ( IAVI ( در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد : " پیشرفت های باور نکردنی و مهمی در مسیر ساخت واکسن ایدز طی هشت ماه گذشته حاصل شده است . "

از سوی دیگر بنی کوتیری Benny Kottiri پژوهشگر ارشد و مدیر آژانس دولتی توسعه بین المللی ایالات متحده امریکا (USAID) نیز در اظهاراتی جداگانه گفت : روند ساخت یک واکسن به جهت این که حاوی عامل  آن بیماری خاص است ، بسیار مهم و دشوار تلقی می شود .

در این میان یکی از کشورهائی که در این راه سرمایه گذاری کلانی انجام داده و در حال تلاش برای دستیابی به ساخت واکسن ایدز است ، کشور آسیائی  هندوستان است . در همین راستا  وی . ام . کاتوچ V.M. Katoch دبیر اداره پژوهشهای حوزه سلامت هندوستان درباره این مساله گفت : " به عقیده من تلاش ها جهت ساخت و طراحی یک واکسن موثر بر علیه ایدز باید افزایش یابد . "  

گفتنی است هندوستان سومین کشور دارای تعداد بالای  بیماران مبتلا به ایدز است . بر اساس آمار رسمی ، در این کشور بیش از دو میلیون و یک صد هزار نفر به این ویروس مبتلا هستند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا