گزارش تصویری از مقبره پرستار فرعون

مقبره  منتسب به پرستار فرعون توت عنخ امون در سال 1996 میلادی توسط آلاین زیوی Alain Zivie مصر شناس مشهور فرانسوی کشف شده بود ، بر روی عموم پژوهشگران و افراد علاقه مند گشوده می شود . این مقبره باستانی در طول حیات خود برای دفعات مختلفی مورد استفاده دوباره قرار گرفته بود . این مقبره در جیزه و 30 کیلومتری جنوب شهر قاهره قرار دارد .

در یکی از تصاویر موجود در این مقبره ، تصویر فرعون توت عنخ امون در حالی که بر روی دامن پرستار خود نشسته است ، دیده می شود .

گفتنی است این مقبره در ابتدا به پرستار فرعون مشهور مصر ، توت عنخ آمون تعلق داشته و شامل سه اتاق همکف تزئین شده و یک اتاق مقبره در زیر زمین است که هیچ نوع تزئیناتی در آن وجود ندارد . در یکی از تصاویر موجود در این مقبره ، تصویر فرعون توت عنخ امون در حالی که بر روی دامن پرستار خود نشسته است ، دیده می شود . در تصاویر دیگر کشف شده در این آرامگاه ؛ پرستار فرعون در حالتی نشسته در برابر پیشکشی ها و هدایا تصویر شده و در نقشی دیگر ، وی به شکل یک مومیائی در پشت سر اوزیریس ( خدای دنیای زیر زمین از خدایان بسیار مهم در مصر باستان و همسر ایزیس ) ایستاده است .

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا