81.2 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روح الله مومن نسبت درباره عوارض و جنبه های زیان بار استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: موضوع تنوع طلبی عاطفی و جنسی در جامعه شیوع پیدا کرده است که آسیب های روانی و اجتماعی زیادی دارد. علاوه بر این، طلاق عاطفی نیز در میان خانواده ها به شدت در حال افزایش است.
این کارشناس فضای مجازی در برنامه تیتر امشب افزود: 68 درصد طلاق های ثبت شده در میان 140 کشور جهان، به علت ارتباط یکی از زوجین با جنس مخالف از طریق شبکه های مجازی است.
وی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن ها است و اینکه زن و مرد گوشی های خود را رمز گذاری و از یکدیگر پنهان می کنند یعنی کاشتن بذر تردید در زندگی و باید دانست که اینها مسائلی نیست که پلیس فتا بتواند برای آن کاری کند.
کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه در چین کسانی که روزانه بیش از یک ساعت در روز از اینترنت استفاده می کنند معتاد اینترنت محسوب می شوند و باید به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنند، گفت: بر اساس داده های وزارت ورزش و ارتباطات، به طور میانگین جوانان کشور روزانه 9 ساعت به گوشی های موبایل مشغول هستند که این آمار نشان می دهد نیازمند راه اندازی مراکز ترک اعتیاد اینترنت در کشور هستیم.

** درخواست از بانک ها برای در اختیار گذاشتن رمز عبور یک بار مصرف 
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه این برنامه از تمامی کاربرانی که از سیستم های بانکی آنلاین برای انجام امور بانکی استفاده می کنند خواست از بانک رمز عبور یک بار مصرف درخواست کنند و مدیران عامل بانک ها نیز موظف هستند برای تمامی سپرده گذاران رمز عبور یک بار مصرف در نظر بگیرند.
سرهنگ محمد مهدی کاکوان افزود: در بسیاری از پرونده های کلاهبرداری، شخص شیاد در داخل کشور نیست که پلیس بتواند وی را دستگیر کند. در فضای مجازی افرادی هستند که خارج از مرزهای کشور عملیات مجرمانه انجام می دهند.
رئیس پلیس فتای تهران همچنین به دارندگان کارتهای بانکی توصیه کرد هنگام خرید و استفاده از دستگاه پوز، رمز عبور را خودشان وارد کنند و به هیچ عنوان رمز عبور را در اختیار فروشنده قرار ندهند.
وی از مردم خواست برای افزایش ضریب امنیت فضای مجازی، حتما فایروال و آنتی ویروس فعال و به روز را روی گوشی های خود نصب کنند.
سرهنگ کاکوان درباره تهدیدات و فرصت های فضای مجازی گفت: بسته به نوع استفاده افراد از فضای مجازی، باید ضریب امنیتی تعریف شود و کاربران بیاموزند که از این فضا چگونه استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا