تولید پلوتونیوم 238 در آمریکا برای ماموریت های ناسا

تولید این میزان پلوتونیوم در آزمایشگاه ملی «اوک ریچ» در وزارت انرژی آمریکا صورت گرفت و محققان این آزمایشگاه که از دهه 1980 فعالیتی در زمینه تولید پلوتونیوم نداشت، درصدد افزایش قابلیت های تولید آن هستند.
براساس این گزارش، برخلاف سایر ایزوتوپ ها، پلوتونیوم 238 تا حد زیادی پایدار است و تشعشعات خطرناک قابل توجهی هم ندارد که این عنصر را برای یک سری کاربردهای علمی از جمله تولید انرژی حرارتی، مناسب می سازد.
پلوتونیوم 238 در حین متلاشی شدن، حرارت تولید می کند و می توان آن را برای تامین انرژی ابزارهای فضاپیما به کار برد.
درصورتی که خلوص و بی خطر بودن پلوتونیم تولیدی مشخص شود، سازمان فضایی آمریکا از این 50 گرم در ماموریت های آتی فضایی خود استفاده خواهد کرد.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس،در حال حاضر، ناسا 77 پوند پلوتونیوم 238 در اختیار دارد که تنها حدود نیمی از آن برای تامین نیازهای این سازمان فضایی از جمله تامین انرژی ماموریت های ناسا در دهه آینده کافی است، اما این سازمان فضایی برنامه های کلانی برای آینده دارد که شامل ماموریت های سرنشین دار و بدون سرنشین به مریخ و فراسوی آن است و گفته می شود که ایزوتوپ بیشتری می طلبد.