سرمایه‌گذاری درمخازن مشترک دریای خزر

همزمان با امضای یادداشت تفاهم همکاری ایران و آذربایجان، محمود واعظی از سفر «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان به تهران خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست، با اشاره به سفر نخست رئیس جمهور آذربایجان به ایران، گفت : این سفر فصل جدیدی در روابط دو کشور به وجود آورد و امیدوارم دستاورد کمیسیون دهم نیز مقدمه ای برای آماده سازی سفر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به تهران باشد که در آینده نزدیک انجام می شود.

وی با تاکید بر گسترش روابط دو کشور در همه ابعاد اقتصادی، تجاری، مالی و بانکی از سال گذشته و در دولت یازدهم، از عزم دولت جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط همه جانبه با همسایگان به ویژه آدربایجان خبر داد و گفت: توافق های خوبی حاصل شد و در ملاقات با معاون اول رئیس جمهور نیز بر توسعه روابط و اینکه در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد، تاکید شد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان، مذاکره در زمینه نفت و گاز را بستر بزرگی برای همکاری دو کشور دانست و افزود: در زمینه سواپ نفت مذاکره و توافق شد ایران از مخازن گاز آذربایجان استفاده و سرمایه گذاری دو طرف در مخازن مشترک دریای خزر هم صورت گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امضای سند همکاری در خصوص مبادلات برقی را سند بسیار مهمی دانست که نزدیک به ۲ سال از سوی دو طرف روی آن کار شده و تمام مقدمات فنی و تعرفه ای نهایی شده و براساس آن شبکه سراسری برق ایران به شبکه برق سراسری آذربایجان متصل می شود.

وی با اشاره به توسعه همکاری های سه جانبه با روسیه و گرجستان، گفت: یکی از توافقات در مورد توسعه همکاریهای گمرکی و ۲۴ ساعته شدن آن بود.

واعظی از برقراری روابط کارگزاری دو کشور تا یک ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: مذاکرات بانکی بین دو کشور روند مثبتی یافته و گام های مهمی جهت توسعه این روابط برداشته شده است.

وی با اشاره به افزایش تردد اتباع دو کشور، «توریسم سلامت» را زمینه جدیدی در بحث گردشگری دانست و ادامه داد: مذاکرات خوبی برای تسهیل صدور روادید نیز صورت گرفته است.

به گزارش مهر، در پایان نیز یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک در زمینه بانکی، گمرکی، درمانی، زیست محیطی و گردشگری توسط وزرای ایران و آذربایجان به امضا رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا