برگزاری همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه توزیع محتوا به منظور بررسی چالش های این حوزه

 دبیر اجرایی همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه توزیع محتوی بر بستر شبکه ملی اطلاعات روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به اهداف برپایی این همایش اشاره کرد و گفت: بررسی راهکارهای مشارکتی دولت با ذینفعان اکوسیستم شبکه توزیع محتوا و همچنین تبیین خدمات و کسب و کارهای مبتنی بر این شبکه توزیع در کشور از جمله اهداف این همایش است.

علی اصغر انصاری، امکان سنجی الزامات زیرساختی و فنی برای ایجاد شبکه تولید محتوا، تبیین اهمیت و راهبردهای پیاده سازی این شبکه و آموزش در این حوزه را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.
وی، رونمایی از شبکه توزبع محتوا را از جمله برنامه های روز اول این همایش اعلام کرد و گفت: این شبکه با همکاری یک شرکت دانش بنیان راه اندازی شده و قابل توسعه در برخی از مناطق کشور است.
انصاری از برگزاری چهار پنل تخصصی در عصر روز اول همایش (ششم دی ماه) خبر داد و گفت: این پنل های تخصصی در حوزه های رگولاتوری، روش های پیاده سازی، مشارکت ذینفعان و سرمایه گذاری در شبکه توزیع محتوا برگزار خواهد شد.
وی به برنامه های روز دوم همایش اشاره کرد و افزود: در این روز 9 کارگاه آموزشی با حضور استادان برجسته برگزار خواهد شد.
انصاری اظهار کرد: معماری ابری، ارزیابی کیفی سرویس های شبکه توزیع محتوا، شبکه توزیع محتوا برای شبکه های تلفن همراه و طراحی شبکه های توزیع محتوا و راه حل های امنیت ابری از جمله کارگاه های آموزرشی است که در روز دوم این همایش برگزار خواهد شد.
معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات کشور، شبکه ملی اطلاعات را یک زیرساخت ارتباطی و پردازشی برای ارایه خدمات عنوان کرد و گفت: این شبکه در حال رشد و توسعه است و اپراتورها بر اساس نیاز کاربران آن را توسعه می دهند.
وی بر لزوم افزایش ظرفیت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و افزود: به دنبال افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت هستیم که این اقدام با همکاری مجموعه هایی مانند اپراتورها و بخش های دولتی و خصوصی، انجام می گیرد.
انصاری تاکید کرد: بخشی از الزامات شبکه ملی اطلاعات که مدنظر مرکز فضای مجازی کشور است، به تدریج پیاده سازی می شود.
همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه توزیع محتوی بر بستر شبکه ملی اطلاعات با حضور جمعی از مسئولان و دست اندرکاران این حوزه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا