معرفی باتری های سولفوری برای تلفن های همراه

شرکت چند ملیتی سونی به طور رسمی خبر از تولید تجاری نسل جدید باتری های تلفن همراه کرد که از جنس سولفور ساخته شده اند  . این باتری ها قرار است  تا سال 2020 به طور گسترده در بازارهای جهانی ارائه شده و قابلیت تطابق و استفاده در انواع تلفن های همراه ، تبلت ها و سایر تجهیزات مشابه را داشته و می توانند به میزان چهل درصد کارآئی بیشتری داشته باشند .

بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره این پروژه ، باتری های فوق ، دارای ابعاد و اندازه مشابه باتری های فعلی هستند ولی قابلیت ذخیره سازی انرژی در آن ها افزایش زیادی خواهد داشت .

بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره این پروژه ، باتری های فوق ، دارای ابعاد و اندازه مشابه باتری های فعلی هستند ولی قابلیت ذخیره سازی انرژی در آن ها افزایش زیادی خواهد داشت .

برای نمونه در حال حاضر باتری های مورد استفاده در آی فون ها در صورت اتصال دستگاه به اینترنت ، حداکثر می توانند به مدت 14 ساعت کار کنند اما باتری های سولفوری نسبت به باتری های لیتیومی فعلی می تواند بازدهی دستکم سی درصد بیشتر داشته باشد .

گفتنی است در دنیای رقابت فشرده و سریع دنیای تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی ، تنها شرکت سونی نیست که قصد ارتقا و بهبود عملکرد باتری های خود را دارد . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، شرکت مشهور کره ای سامسونگ نیز در سال های اخیر به طور ویزه ای در حال بررسی و مطالعه کاربری باتری های سولفوری است .

در خاتمه لازم به ذکر است که شرکت سونی که در حال حاضر هشت درصد از بازار جهانی باتری را در اختیار دارد ف نخستین شرکتی بود که در سال 1991 میلادی ، باتری های لیتیومی را در محصولات خود مورد استفاده قرار داد و به همین دلیل تلاش می کند تا این پیشرو بودن را ادامه داده و نام خود را به عنوان نخستین شرکت ارائه کننده باتری های سولفوری نیز ثبت کند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا