گزارش تصویری از موزه مجازی کانادا

یکی از قابلیت های دنیای مجازی ، توانائی گسترده این تکنولوژی در تبادل اطلاعات و ارائه مطالب به روز است . در این راستا برخی کشورها از ابتکار ایجاد موزه های مجازی بهره جسته اند . یکی از قدیمی ترین و بهترین نمونه های موزه های مجازی ، موزه مجازی کانادا است . از نکات قابل توجه این موزه می توان به عدم توجه به وضعیت مکانی و قرار دادن اثرهای تمامی گستره کشور کانادا در این موزه اشاره کرد.  این موزه به صورت کلی شامل نمایشگاه های مجازی و آثار آموزشی باارزش ، معتبر و سودمند ماست که رقم بسیار شگفت انگیز نهصد هزار عکس برای اثرهای این موزه ثبت شده است . آثار در دو زبان انگلیسی و فرانسه و با کوشش شبکه اطلاعاتی میراث فرهنگی کانادا و موزه ملی کانادا و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی این کشور فعالیت خود را آغاز نموده است.

برای ورود به این موزه مجازی کافیست در مرورگر خود آدرس زیر را وارد نمایید: www.museevirtuel-virtualmuseum.ca  این آدرس شما را به صفحه اصلی انتخاب زبان رهنمون خواهد نمود و میتوانید از بین دو گزینه انگلیسی و فرانسوی یکی را انتخاب نموده و بر روی آن کلیک نمایید تا به صفحه اصلی مطالب سایت وارد شوید.

از جمله نکته های ظریف در سیستم کاری این موزه می توان به ساختار ویژه سرمایه گذاری بر روی این موزه آنلاین اشاره نمود . این متد شامل ایجاد مجوز سرمایه گذاری برای موسسه های متوسط و بزرگ در قبال برگزاری نمایشگاه های مرتبط با کارکرد این موسسه ها در وبسایت است .  به این ترتیب نه تنها به ساختار فرهنگی کمک می شود و میراث کشور کانادا مورد پشتیبانی قرار می گیرد، بلکه این شرکت ها از سود این موزه مجازی نیز بهره خواهند برد و همچنین تبلیغاتی رایگان و در سطح گسترده را نیز تجربه خواهند کرد.

دومین مورد جذاب این ساختار امکان ایجاد پروژه های انفرادی با کمک این موزه است . برای نمونه نمایشگاهی از تصویرهای سه بعدی درباره طبیعت بخشی از کانادا تنها با همکاری یک نفر در این نگارخانه مجازی راه اندازی شده  است که علاوه بر اهداف فرهنگی به شناخته شدن عکاس و سبک کاری او کمک شایانی خواهد کرد.

برای انجام چنین پروژه ای کافی است تا از راه وبسایت این موزه با مسئولین آن ارتباط برقرار نموده و پیشنهاد خود را به آنها ارائه دهید تا در صورت تصویب مراحل انجام رسمی این کار به شما ابلاغ گردد.

آثار این موزه به هیچ وجه به ساختار ویژه ای محدوه نمی شود و به آسانی موضوع های انند مناظر طبیعی ، رخدادهای تاریخی ،اکتشافات علمی ، آثار باستانی و …. را شامل می گردد.  بنابراین می توان برای هرگونه سلیقه ای در این موزه مطلبی سرگرم کننده پیدا کرد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا