ساخت بزرگترین مرکز شبیه‌سازی پستانداران در چین

گروه تحقیقاتی «Boyalife» در چین به رهبری ژو ژیوآچون و شرکای وی، در حال ساخت تاسیسات بزرگ شبیه‌سازی در شهر تیانجین هستند که قرار است تا سال 2020 سالانه یک میلیون گاو را شبیه‌سازی کند.

از دیگر برنامه‌های آینده این تاسیسات همچنین می‌توان به تولید اسب‌های مسابقه اصیل و سگ خانگی و سگ پلیس که متخصص در جست‌وجو و بو کشیدن هستند، اشاره کرد.

گروه Boyalife در حال حاضر با همکاری بنیاد تحقیقات زیست فناوری Sooam در کره جنوبی و آکادمی علوم چین برای بهبود ظرفیت شبیه‌سازی پستانداران در حال همکاری است تا حیوانات آزمایشی بهتری را برای انجام تحقیقات بیماری تولید کند.

از آنجایی که فاصله زیستی میمون و انسان بسیار کم است، ادعای ژو می‌تواند تا حدی نزدیک به واقعیت باشد.

ژو در دانشگاه کانادا و آمریکا تحصیل کرده و تا پیش از این برای شرکت Pfizer، غول داروسازی آمریکا در زمینه توسعه دارو کار کرده بود.

به گزارش ایسنا،این مرکز با ارائه شبیه‌سازی به عنوان حافظ تنوع زیستی، دارای یک بانک ژن با قابلیت نگهداری تا حدود پنج میلیون سلول نمونه منجمد در نیتروژن مایع بوده و دارای یک فهرست از گونه‌های در معرض خطر در جهان برای بازسازی در آینده است

Sooam شریک اهل کره جنوبی گروه Boyalife در حال حاضر بر روی پروژه شبیه‌سازی یک ماموت منقرض شده کار می‌کند.