سومین موفقیت موشک هوا به زمین جدید لاکهیدمارتین

موشک ضد ناو بلند برد ال‌آر‌ای‌اس‌ام، که توسط کمپانی لاکهید مارتین ساخته شده است، در سومین آزمایش  پرتاب هواپایه خود با عملکرد موشکی برنامه‌ریزی شده در ارتفاع کم، با موفقیت به پرواز درآمد. لازم به ذکر است نخستین بار آزمایشی در 4 فوریه تحت نظارت آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته؛ دارپا، نیروی هوایی و نیروی دریایی آمریکا با عنوان برنامه مشترک ال آر ای اس ام صورت گرفت.

ال‌آر‌ای‌اس‌ام یک موشک سرد ضد ناو با هدایت دقیق بوده که تقویت کننده مدل‌های موفق موشک همچون موشک‌های سرد مشترک هوا به زمین با برد گسترده (JASSM-ER) است.

بمب افکن بی-1‌بی نیروی هوایی آمریکا در پوینت موگو (Point Mugu) کالیفرنیا از بخش تست و سنجش 337 ام در دایاس تگزاس، بر حوزه دریا شروع به پرواز کرده و نمونه ال آر ای اس ام را با قابلیت مکان‌یابی نقطه های مشخص مسیر حین پرواز به سوی هدف که از سوی لینک داده‌های سلاح به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شد، رها کرد.

مایک فلمینگ (Mike Fleming) مدیر برنامه پرتاب هوایی ال‌آر‌ای‌اس‌ام در بخش کنترل عملیات و موشک‌های لاکهید مارتین، گفت: « ال‌آر‌ای‌اس‌ام در این تست پروازی به ارتقای توانایی‌های خود ادامه می‌دهد. این سلاح پر متقاضی، به دنبال ارتقا توانمندی‌های خود است که می‌تواند ضربه عمیقی به محدوده مناطق غیر‌قابل دسترسی پیشین وارد کند.» 

ال‌آر‌ای‌اس‌ام یک موشک سرد ضد ناو با هدایت دقیق بوده که تقویت کننده مدل‌های موفق موشک همچون موشک‌های سرد مشترک هوا به زمین با برد گسترده (JASSM-ER) است. این موشک برای برآورده ساختن نیازهای جنگدگان نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا در زمینه دسترسی به مناطق دور از دسترس طراحی شده‌است. JASSM-ER که اخیرا برنامه تست عملیاتی خود را به پایان رسانده است، با تامین بخش‌های قابل توجه و همکاری در فرآیند مونتاژ ال آر ای اس ام، موجب صرفه جویی در هزینه‌های برنامه‌های سلاح‌های ضد هوایی نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش آمریکا شده‌است.

موشک تاکتیکی ال آر ای اس ام همانند JASSM-ER در خط تولید موفق پایک کانتی (Pike County) در آلاباما تولید شده است و نشان دهنده سطح آمادگی مناسب در زمینه تولید و تکنولوژی برای ورود به عرصه مهندسی، ساخت و توسعه است تا نیازهای مهم عملیاتی را برآورده نماید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا