پیشگیری از پیشرفت سرطان به کمک قند رژیمی

تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که فوکوز ، نوعی شکر که در جلبک های دریایی ، شیر مخمر و برخی مکمل های غذایی وجود دارد ، می تواند به جلوگیری از گسترش سرطان پوست در موش ها کمک کند .

آنزیم  Fucokinas فوکوز را به مولکول ها می افزاید که به آن فرآیندی به نام  fucosylation گفته می شود . این فرآیند برای نگهداشتن سلول های ملانوما در یک نقطه به منظور جلوگیری از گسترش و پخش آن به سایر ارکان های بدن ، حیاتی و ضروری است .

یک تیم از دانشمندان و محققان به سرپرستی اریک لاو (Eric Lau) از موسسه دیسکاوری پزشکی سانفورد برنهام پریبیز (Sanford Burnham Prebys Medical Discovery Institute) در کالیفرنیا به بررسی و مطالعه مکملی از فوکوز به عنوان درمان بالقوه برای جلوگیری از گسترش بیماری سرطان در بیماران مبتلا به ملانوما (سرطان پوست) پرداختند .

لازم به توضیح است ، ملانوما یکی از مرگبارترین اشکال سرطان پوست بوده که توسط متاستاز (گسترش یافتن مرض از یک نقطه بدن به نقطه دیگر) قادر به گسترش به سایر نقاط بدن از جمله ارگان های داخلی بدن است .

اثر، فواید و مزایای فوکوز برای درمان بیماری سرطان در انسان و عوارض جانبی آن هنوز ناشناخته است اما بر اساس گفته محققان کار تحقیقاتی آن ها نشان می دهد که مطالعه و پژوهش در این زمینه بسیار ارزشمند است .

در این پروژه پژوهشی ، تعدادی از موش هایی که مبتلا به ملانوما بودند مکمل فوکوز را به همراه آب دریافت کردند در حالی سایر موش ها آب ساده را می نوشیدند . آب غنی شده با فوکوز در بازگرداندن فرآیندی به نام fucosylation و متوقف کردن رشد تومورهای سرطانی و پیشگیری از گسترش آن به ریه ها موثر واقع شدند .

قابل توضیح است ، آنزیم  Fucokinas فوکوز را به مولکول ها می افزاید که به آن فرآیندی به نام  fucosylation گفته می شود . این فرآیند برای نگهداشتن سلول های ملانوما در یک نقطه به منظور جلوگیری از گسترش و پخش آن به سایر ارکان های بدن ، حیاتی و ضروری است.

در خاتمه لازم به توضیح است که این پژوش ها و نتایج حاصل از آن در مجله علوم سیگنالینگ (Science Signaling magazine) به چاپ رسیده و در دسترس پژوهشگران قرار دارد .

 

مترجم: فاطمه کردی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا