سفری فراواقعی به دنیای بی نهایت کوچک ها با اجرای پروژه «نانو هنر»

پرستو منشی، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آموختن نقاشی را از سه سال قبل آغاز کرده است، گفت: سبکی که انتخاب کردم سبک فوق واقعی (Hyperrealism) است که این سبک به جزئیات و وضوح تاکید بسیار دارد.

وی ادامه داد: در صورت اجرای درست این سبک تصویری به نمایش در می آید که گویی بیننده عکسی با کیفیت HD مشاهده می‌کند.

منشی، دلایل انتخاب این سبک را استفاده از ابزارهای ساده و خلق تصاویر واقعی ذکر کرد و ادامه داد: این شیوه در اواسط قرن بیستم به دنبال جنبشی هنری در آمریکا آغاز شد و امروزه توسعه بسیاری یافته است.

وی از آغاز فعالیت برای تلفیق هنر و علم خبر داد و گفت: در این مرحله از فعالیت‌های هنری به دنبال تلفیق هنر با علم نانو هستیم و سعی خواهد شد تا با خلق تصاویری با عنوان Nano Art مخاطبان را با این علم آشنا کنیم.

منشی به وضعیت ایران در حوزه علم نانو اشاره و خاطر نشان کرد: علی رغم عقب ماندگی ایران در صنایعی چون ساخت ادوات عکسبرداری، خودروسازی، صنایع دیجیتال و …، کشور در حوزه فناوری نانو جزو 10 کشور برتر دنیا است.

این محقق همچنین به کاربردهای این علم در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و توضیح داد: با استفاده از این علم می‌توانیم پارچه‌هایی را تولید کنیم که به دشواری ممکن است پاره یا کثیف شوند و یا خودروهایی را عرضه کنیم که در هر 100 کیلومتر کمتر از یک لیتر بنزین مصرف می‌کند.

وی، قرار دادن چیپ‌های ریزی در بدن انسان که حاوی کلیه اطلاعات فردی، مالی، پزشکی و غیره شخص باشد در آینده و همچنین ساخت داروهای هوشمند با بیشترین تاثیر و کمترین عوارض را از دیگر کاربردهای این علم دانست و اضافه کرد: از آنجایی که فهم این علم برای عامه مردم ممکن است دشوار باشد، در فاز جدید فعالیت‌های هنری خود درصدد به تصویر کشیدن ساختارهای نانو در قالب سبک هایپر رئال هستم.

منشی، نانولوله‌ کربنی، نانوسیم‌ها و نانوالیاف را از جمله این ساختارها ذکر کرد و گفت: گاهی ساختارهای نانو به گونه‌ای در کنار هم قرار می‌گیرند که تصاویر زیبایی چون گل (Nano Flower) ایجاد می‌کنند و این سوژه‌ها دستمایه پروژه Nano Art قرار خواهد گرفت.

وی از تلاش برای نهایی شدن مذاکره با یکی از دانشگاه‌های کشور جهت اجرای این طرح خبر داد و گفت: در صورت نهایی شدن در سال آینده با همکاری این دانشگاه اقدام به برگزاری نمایشگاهی در این زمینه خواهیم کرد.

 

نانوآرت
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا