هر ساله 8 میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حدود هشت میلیون تن زباله‌های پلاستیکی در سال 2010 در اقیانوس‌های دنیا وارد شده است و محققان درباره مقدار تجمعی آن هشدار دادند که این مقدار در دهه‌های بعدی می‌تواند تا 10 برابر برسد مگر اینکه کمیته بین‌المللی، فعالیت‌های مدیریت پسماند را ارتقا دهد janna jamebeck از دانشگاه جورجیا(Goargia) در آتن به همراه دانشمندانی از آمریکا و استرالیا به مطالعه درباره منابع پلاستیکی در اقیانوس های دنیا پرداختند و مدل هایی برای تخمین توزیع سالیانه آنها گسترش دادند. 
 
محققان اظهار می‌کنند که کشورهای ساحلی نزدیک به 275 میلیون تن پسماند پلاستیک در سال 2010 تولید کرده‌اند که 4.8 تا 12.7 میلیون تن از این پلاستیک‌ها به اقیانوس راه پیدا کرده‌اند. 
 
بر اساس گفته game beclc تخمین زده شده است که 8 میلیون تن در سال 2010 به اقیانوس ها وارد شده است که برابر با 5 بسته است که با پلاستیک پرشده باشد برای هر فوت از خط ساحلی در دنیا. 
 
هر سال مقدار ورودی افزایش می یابد، بنابراین تخمین زده شده است که برای سال 2015 به حدود 9.1 میلیون تن می‌رسد. 
 
در سال 2025 مقدار ورودی سالیانه، دوبرابر ورودی سال 2010 می‌باشد که معادل 10 بسته پر از پلاستیک برای هر فوت در خط ساحلی می‌باشد بنابر اظهارات ganbeck بنابراین میزان تجمعی در سال 2025 برابرر با 155 میلیون تن می‌شود. 
 
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا