شماره های جدید چهار فصلنامه تخصصی جهاد دانشگاهی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، شماره دوم از سال دوازدهم نشریه علمی پژوهشی 'مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران' از سوی پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی منتشر شد.

در این شماره از فصلنامه مقالاتی با عنوان های «مدل سازی، ارزیابی و کاهش اثر عدم قطعیت های سمت عرضه و تقاضا در دینامیک بلندمدت بازار برق» ، «مدل سازی و ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم قدرت ترکیبی و تحلیل های قابلیت اطمینان – محور به کمک شبکه های بیزی» ، «برنامه ریزی توسعه منابع انرژی گسترده با در نظر گرفتن سیاست های حمایتی سیاست گذار» ، «چارچوبی برای مدیریت تراکم و تسویه انرژی و ذخیره در بازارهای برق چندگانه» و «طراحی کنترل توان منبع تولید پراکنده با واسط الکترونیک قدرتی با زمان پاسخ قابل کنترل در ریزشبکه» به چاپ رسیده است.

از دیگر عناوین این مقالات می توان به «ردیابی جذب بیشینه توان در توربین های بادی مغناطیس دائم مجهز به مبدل ماتریسی تحت ضریب قدرت واحد» ، «افزایش بهره و پهنای باند تقویت کننده توزیع شده با کاهش تلفات و اثرات خازن های پارازیتی خط انتقال گیت» و «کنترل لغزشی – تطبیقی سیستم تعلیق فعال 4/1 خودرو با عملگر هیدرولیکی با استفاده از سطح لغزش بهینه لگاریتمی» اشاره کرد.

**انتشار هفتاد و یکمین شماره از فصلنامه علمی پژوهشی شیمی و مهندسی شیمی ایران

هفتاد و یکمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی شیمی و مهندسی شیمی ایران نیز به همت پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی منتشر شد.

در شماره جدید این نشریه مقالاتی با عناوین «تهیه و شناسایی بلورهای کادمیم اکسید ناخالص شده با عناصر لانتانیدی گادولینیوم (Gd3-) و لوتتیوم (Lu3 ) به روش سل – ژل» ، «مدل سازی بازیابی مواد خوش بو از جریان های دربرگیرنده آنها با تماس دهنده های غشایی» ، «طراحی و ساخت یک واحد آزمایشگاهی برای جداسازی هیدروژن سولفید و کربن دی اکسید از متان با استفاده از تماس دهنده غشایی» ، «اندازه گیری ضریب نفوذ سوخت DMAZ در هوا و تعیین حداقل شعاع انبارداری آن» ، «اثر بارگذاری فلزهای سریم و زیرکونیم برپایه HZSM-5 برای تولید الفین های سبک از نفتا» و « پیش بینی حلالیت اکسیژن در حلال های آلی با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی» به چاپ رسیده است.

«شبیه سازی حذف فتوکاتالیستی ترکیب های آلی فرار در راکتور بسترسیال » ، «بهینه سازی و بررسی عوامل مؤثر در حذف نمک از پساب فرایند تولید سوخت مایع دی متیل آمینواتیل آزید (DMAZ) » ، «بررسی جامع کارخانه تصفیه آب یکی از میدان های نفتی ایران برای افزایش عملکرد و بهره وری آن» و «بررسی هیدرودینامیک سانتریفیوژ گازی با استفاده از تحلیل CFD » از دیگر مقالات درج شده در شماره جدید فصلنامه شیمی و مهندسی شیمی ایران است.

این فصلنامه دارای رتبه علمی پژوهشی و نخستین نشریه ایرانی نمایه شده در ISI است.

**شماره جدید فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات شهر ایرانی اسلامی منتشر شد

شانزدهمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات شهرایرانی اسلامی از سوی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی منتشر شد.

در شماره جدید این فصلنامه مقالاتی با عناوین «ابعاد چیستی شناسی و هستی شناسی شهر اسلامی از منظر متون اسلامی» ، «سبک شناسی معماری هخامنشی» ، « ارتقای بهسازی میراث کالبدی، در حوزه فنی و مرمّت معماری با رویکرد تفاهم بخشی دو دیدگاه» و «بررسی زمینه های پیدایش مسجد جهان نمای دهلی» منتشر شده است.

«بوم محوری در طرّاحی فضاهای شهری فراغتی در ایران (بررسی تطبیقی ابعاد و مؤلفه های سرزندگی در خیابان های قیام و دهم فروردین شهر یزد)» ، «بررسی و تحلیل رویکردهای حاکم بر مطالعات شهر اسلامی» و «کنکاشی در اصول طرّاحی فضاهای باز با توجّه به پیشینه معماری و شهرسازی ایران» از دیگر مقالات منتشر شده در فصلنامه علمی مطالعات شهرایرانی اسلامی است .

**شماره جدید فصلنامه 'پایش' منتشر شد

پنجاه و نهمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی «پایش» به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی منتشر شد.

در این شماره مقالاتی با عناوین «بررسی تاثیر مخارج سلامت بر شاخص های سلامت کشورهایی با … » ، «بررسی امکان کاربرد مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)» … » ، «آندومتریوز و سلامت جنسی : یک مرور نظام مند»، «عوامل مؤثر بر عملکرد جنسی در یائسگی: مروری بر متون پژوهشی» ، «مدیریت نظام سلامت و سزارین انتخابی در ایران: یک مطالعه کیفی» ، «تبیین فرایند تطابق زنان با بارداری ناخواسته» و «سنجش سطح سلامت شهروندان تبریزی و بررسی تاثیر تحصیلات و …» به چاپ رسیده است.

«بررسی بارناشی از مصدومیت ها در استان ایلام» ، «ترجمه و اعتباریابی 'مقیاس عدم قطعیت در بیماری' …» ، «اثر تمرین هوازی به همراه مکمل سازی با امگا 3 بر …» ، «تحلیل محتوای اطلاعات تغذیه ای مرتبط با سرطان …» و «تقدیر و تشکر از داوران دوره سیزدهم «پایش» از دیگر مقالات این شماره از فصلنامه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا