اعلام آمادگی وزیر علوم عراق از گسترش تعاملات علمی با دانشگاه شریف

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر 'حسین ابراهیم صالح شهرستانی' روز شنبه به همراه هیاتی بلند پایه از این دانشگاه بازدید کرد و دیداری دوستانه با رییس دانشگاه شریف داشت.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در این نشست به تشریح وضعیت علمی و رتبه این دانشگاه در سطوح ملی و بین المللی پرداخت.

دکتر 'محمود فتوحی' افزود: دانشگاه شریف از ابتدای تاسیس تاکنون دانشمندان و دولتمردان بزرگی را تربیت کرده که از جمله این افراد می توان به پروفسور مریم میرزاخانی، پروفسور رضا، دکتر لاریجانی، دکتر اسحاق جهانگیری، دکتر علی نجفی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله 90 درصد از برترین های کنکور سراسری و المپیادی ها جذب دانشگاه صنعتی شریف میشوند که این استقبال نشان از برتری این دانشگاه در کشور دارد.

فتوحی با اعلام امادگی در زمینه برقراری تعامل بیشتر با دانشگاههای عراق گفت: دانشگاه صنعتی شریف آمادگی لازم جهت برگزاری برنامه ها و کنفرانس های مشترک با کشورعراق را دارد و امیدواریم که زمینه های همکاری های مشترک در حوزه علم و فناوری بین دو کشور فراهم شود.

وزیر علوم کشور عراق نیز در این دیدار به پیشینه قوی دانشگاه صنعتی شریف در ایران و جهان اشاره کرد و گفت: کشور عراق از گسترش تعاملات هرچه بیشتر با چنین دانشگاهی استقبال خواهد کرد.

حسین شهرستانی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دانشگاه های عراق و نحوه آموزش و فعالیت های آنها گفت: باید به دنبال راه هایی جهت ساده تر شدن پذیرش دانشجو در دانشگاههای دو کشور باشیم.

وی همچنین ضمن استقبال و اعلام آمادگی جهت همکاری بیشتر در زمینه های صنعتی با دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاه شریف گفت: لازم است کنفرانسی مشترک به منظور شروع همکاری های گسترده بین دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه های عراق برگزار شود تا اساتید ایرانی و عراقی جهت ادامه و گسترش فعالیت ها بین دو کشور به جمع بندی مناسبی برسند.

شهرستانی با اشاره به شهرت دانشگاه صنعتی شریف در دنیا به دلیل انجام فعالیت های موفق صنعتی اش گفت: کشورهای ایران و عراق و خصوصا دانشگاههای تراز اول این دو کشور می توانند در زمینه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری سمینارها تخصصی، کارگاه های تخصصی علمی و چنین برنامه هایی گامهای موثری بردارند.

وزیر آموزش عالی عراق در ادامه از پژوهشکده علوم و فناوری نانو و برخی از آزمایشگاههای دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا