بررسی تفاهم نامه همکاری علم و فناوری ایران و زیمبابوه

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری در این نشست با مثبت ارزیابی کردن توافق های صورت گرفته میان دو طرف گفت: طی چند ماه گذشته اقدامات مثبتی در راستای گسترش همکاری ها بین دو کشور ایران و زیمبابوه صورت گرفته است. 

وی با اعلام آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در راستای همکاری های اقتصادی و فناوری بین دو کشور افزود: این معاونت به منظور تحقق مفاد تفاهم نامه همکاری علم و فناوری امضاشده بین دو طرف، آمادگی اجرای اقدامات لازم را دارد.

ستاری با بیان اینکه ایجاد شرکت های دانش بنیان از طرف دانشگاهیان تجربه ای است که در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان، ضروری است، ادامه داد: ایران علاوه بر آمادگی برای انتقال تجربیات به زیمبابوه، از همکاری در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان با بهره گیری از توانمندی دانشگاهیان و فناوران زیمبابوه استقبال می کند. 

ستاری اظهار کرد: ایران در تلاش برای تحقق اقتصاد دانش بنیان است، چراکه تنها بر مبنای این اقتصاد است که در شرایط سختی همچون تحریم ها، ادامه توسعه کشور در تمام حوزه ها فراهم می شود. 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با یادآوری اینکه ایران جزو معدود کشورهای برتر و صاحب فناوری های نو در حوزه هایی مانند نانو و بایو در سطح دنیا است، بر ضرورت ایجاد زیست بوم کارآفرینی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد و افزود: پارک های فناوری یکی از بسترهای ایجاد زیست بوم کارآفرینی است از این رو آمادگی داریم نمونه ای از این فضا را با کمک دولت زیمبابوه در این کشور ایجاد کنیم.

ستاری با بیان اینکه نفوذ فناوری در حوزه های مختلفی همچون کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب تحقق اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری می شود، گفت: با دیدگاه مثبتی که در دو طرف وجود دارد، زمینه گسترده ای برای همکاری در این زمینه ایجاد شده است. 

وی با یادآوری اینکه تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان بخش مهم در توسعه فناوری ایفای نقش می کند، افزود: درحال حاضر بخش عمده ای از تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و آمادگی داریم در کنار صادرات این تجهیزات، دانش و فناوری بومی آن را به کشورهایی همچون زیمبابوه انتقال دهیم.

در ادامه این نشست، ماچینگوری نیز با قدردانی از اعلام آمادگی ایران برای کمک و همکاری با زیمبابوه، کشاورزی و حوزه زیست فناوری را یکی از زمینه های مهم همکاری بین دو طرف دانست و بر اهمیت ایران در گسترش توسعه اقتصادی در این حوزه ها بر اساس همکاری های دوجانبه و گسترش همکاری های علمی و فناوری میان دو کشور تاکید کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا