گزارش ویدیویی از فرار کرم ابریشم از پیله

هر ساله کمپانی نیکون در رقابتی بهترین ویدیوهای میکروسکوپی دانشمندان در سراسر دنیا را جمع آوری کرده و به بهترین آنها جوایزی اهدا می کند. نتایج این مسابقه و ویدیوهای انتشار یافته همیشه بسیار جذاب و در عین حال عجیب و غریب هستند.

این ویدیو به گنزالو آویلا از دانشگاه Auckland تعلق دارد که در آن فرایند خروج کرم ابریشمی به نام Cotesia urabae از لانه ابریشمی خود را به نمایش می گذارد

جایزه برنده این مسابقه به ویدیویی تعلق یافت که در واقع فرایند خورده شده نوعی از پروتوزوم توسط پروتوزوم دیگر را به نمایش می گذاشت. جایگاه دوم این مسابقه نیز به ویدیویی اختصاص یافت که محتوای روده یک موریانه را نشان می داد. همچنین جایگاه سوم نیز متعلق به ویدیویی بود که رهایی یک کرم ابریشم از لانه خود را به نمایش گذاشته بود.

همان طور که گفته شد ویدیوی سوم نیز به گنزالو آویلا از دانشگاه Auckland تعلق دارد که در آن فرایند خروج کرم ابریشمی به نام Cotesia urabae از لانه ابریشمی خود را به نمایش می گذارد؛ و در ادامه می توانید این ویدیو زیبا و شگفت انگیز را مشاهده کنید. در روز های آینده نیز با گزارش ویدیویی رتبه های دوم و اول این رقابت ها در خدمت شما خواهیم بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا