بیست ویکمین کنفرانس هسته ای ایران به میزبانی اصفهان برگزارمی شود

به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی بیست و یکمین کنفرانس هسته ای ایران روز شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: این کنفرانس با حضور بیش از 350 نفر از متخصصان و استادان هسته ای از دانشگاه های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

محمدرضا عبدی با بیان اینکه این کنفرانس با همکاری مشترک انجمن هسته ای ایران و دانشگاه اصفهان برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس توسعه و رشد سطح علم و فناوری هسته ای کشور در بین دانشجویان و متخصصان و دستیابی به دانش فنی بومی در این زمینه است.

وی محورهای این کنفرانس را مواد و سوخت هسته ای، رآکتورهای هسته ای، شتاب دهنده ها، فیزیک هسته ای، پرتو پزشکی، آشکارسازی و دزیمتری ، پلاسما و همجوشی هسته ای و کاربرد پرتوها عنوان کرد.

وی با اشاره به ارسال 700 مقاله به دبیرخانه کنفرانس گفت: از میان این مقالات 210 مقاله جهت ارائه در کنفرانس پذیرفته شده است.

عبدی افزود: در این کنفرانس همچنین برنامه های بزرگداشت استاد مرحوم رحیم کوهی از اساتید برجسته هسته ای کشور و اعطای جایزه ویژه شهید دکتر شهریاری به برترین ارائه کننده های مقاله برگزار می شود. 

وی ادامه داد: چند نشست تخصصی درباره راکتور بوشهر و اراک و کاربردهای فناوری هسته ای در پرتو پزشکی نیز در این کنفرانس برگزار خواهد شد. 

دبیر کنفرانس هسته ای ایران با بیان اینکه این کنفرانس تاکنون چهار بار در استان اصفهان و دو بار در دانشگاه اصفهان برگزار شده است، گفت: در این دوره از کنفرانس، رییس انجمن هسته ای کشور، معاونین سازمان انرژی اتمی، رییس سایت هسته ای (UCF) اصفهان و افرادی از پادمان هسته ای کشور حضور خواهند یافت. 

عبدی با بیان اینکه 10 دانشگاه با بنیه علمی بالا در زمینه مهندسی هسته ای در کشور وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه اصفهان در میان چهار دانشگاه نخست در این زمینه است. 

وی با اشاره به راه اندازی رشته فیزیک هسته ای از 40 سال گذشته در دانشگاه اصفهان اظهارکرد: رشته مهندسی هسته ای در هشت گرایش در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز از هفت سال گذشته در این دانشگاه راه اندازی شده و هم اکنون دارای چهار آزمایشگاه پیشرفته، هشت عضو هیات علمی، 100 دانشجوی کارشناسی ارشد و 25 دانشجوی دکتراست.

دبیر کنفرانس هسته ای ایران با بیان اینکه این کنفرانس کاملا علمی است و وارد مباحث سیاسی نمی شود، گفت: ارائه و پذیرش مقالات علمی هسته ای در کشور منوط به این است که مجوز پادمان هسته ای در سازمان انرژی هسته ای کشور را داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: شرکت در این کنفرانس و ارائه مقاله در آن هیچ مشکلی در روند اخذ پذیرش برای تحصیل در کشورهای دیگر ایجاد نخواهد کرد. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: هم اکنون دانشجویان ایرانی زیادی در خارج کشور در رشته های مرتبط با انرژی هسته ای تحصیل می کنند و مشکلی برای ارسال مقالات آنها به این کنفرانس وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، بیستمین دوره کنفرانس هسته ای ایران سال گذشته در دانشگاه گیلان برگزار شد.

دانشگاه اصفهان با حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های مادر و بزرگ کشور بشمار می آید.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا