مصری‌ها تمساح‌ها را هم مومیایی می‌کردند

آخرین غذای این تمساح چهار متری گاو بوده است چون استخوان‌های گاو در معده آن پیدا شده‌اند. ۲۰ جوجه تمساح هم همراه با او مومیایی شده و به پشت تمساح چسبانده شده‌اند.

مومیایی کردن حیوانات در مصر خبر تازه‌ای نیست. این کار در مصر باستان کاملا رایج بوده و انواع حیوانات از پرندگان گرفته تا میمون و از گربه و سگ گرفته تا جوندگان مومیایی می‌شدند. اما چرا؟ دلیل مومیایی کردن انسان‌ها این بود که بتوانند به دنیای پس از مرگ سفر کنند اما مومیایی حیوانات دلیل متفاوتی داشت. آن‌ها معتقد بودند با این کار هدیه‌ای به پیشگاه خدای آمون تقدیم می‌کنند. در واقع آن‌ها واسطه‌ای برای رساندن پیغام انسان‌ها به خدایان بودند. به همین دلیل این حیوانات از ابتدا برای مومیایی شدن پرورش داده می‌شدند.
به گزارش علمنا،محققان معتقدند میلیون‌ها حیوان مومیایی هنوز در مقبره‌های باز نشده مصر وجود دارند. سلیمه اکرم استاد مصرشناسی دانشگاه قاهره می‌گوید «مطالعه من بر روی سگ‌های مومیایی نشان می‌داد که آن‌ها را انسان‌ها پرورش‌ داده و سپس کشته‌اند تا مومیایی کنند. در واقع در یک دوره مومیایی حیوانات به یک صنعت عظیم در مصر باستان تبدیل شده بود. میلیون‌ها حیوان به این منظور پرورش داده می‌شدند و یک میل وسواس‌گونه در مصر برای مومیایی کردن حیوانات شکل گرفته بود».
اما در همه این مومیایی‌ها شامل جسد کامل حیوان نیستند. در برخی از آن‌ها فقط قسمتی از بدن حیوان گذاشته شده و برخی هم کاملا خالی هستند. اما چرا؟ بسیاری از کارشناسان می‌گویند در آن زمان مومیایی‌ها به بازدیدکنندگان معابد فروخته می‌شدند و کلاهبردارانی نیز با فروش مومیایی‌های تقلبی سودجویی می‌کردند.

تمساح مومیایی تمساح مومیایی تمساح مومیایی تمساح مومیایی تمساح مومیایی

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا