دستگاهی که بدون باتری کار می کند

اینترنت اشیا ایده بسیار جالب و خلاقانه ای است؛ اما در این رابطه هنوز هم مسائلی حل نشده باقی مانده است. برای مثال یکی از اصلی ترین مسائل این است که شما باید دائما تمام وسایل هوشمند خود را روشن بگذارید که این امر نمی تواند یک دستاورد بسیار بزرگ باشد زیرا برخی از وسایل برقی شما حتی جایی برای باتری نیز ندارند.

تنها چیزی که این سازه نیاز دارد انرژی است که از روتر نزدیک خود دریافت می کند. زمانی که این انرژی به حد کافی برسد این سازه روشن شده و شروع به کار می کند.

با این حال محققان هلندی هم اکنون برای این مسئله راه حلی طراحی کرده اند. آنها موفق به ساخت حسگر حرارتی بی سیم بسیار ریزی شده اند که انرژی آن از طریق امواج رادیویی که شبکه بی سیم آن را تشکیل می دهد، تامین می شود. تنها چیزی که این سازه نیاز دارد انرژی است که از روتر نزدیک خود دریافت می کند. زمانی که این انرژی به حد کافی برسد این سازه روشن شده و شروع به کار می کند.

هم اکنون این حسگرها می توانند تنها به فاصله یک اینچ از روتر خود دور شوند و به همین دلیل نیز عملا هنوز کاربردی نیستند. با این وجود این تیم تحقیقاتی بر این باور هستند که می توان در طول مدت یک سال این فاصله را به 10 الی 16 فوت افزایش دهند. شما می توانید کنترل خانه هوشمند خود را به این حسگرهای بسیار ریز بسپارید. برای مثال چراغ های اتاق شما می توانند با لحظه ورودتان روشن شوند. قیمت این حسگرها نیز بسیار ارزان است و شما می توانید هر کدام از این حسگرها را با قیمت حدودا 20 سنت (نزدیک به 700 تومان) خریداری کرده و خانه هوشمند خود را به این سازه های بسیار کوچک اما مفید مجهز کنید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا