کشف فسیل دایناسورهای 180 میلیون ساله

به تازگی دو فسیل از دایناسور های غول پیکر متعلق به دوره ژوراسیک در استان یو – نان Yunnan Province واقع در جنوب کشور چین کشف شده اند . بر اساس مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران موسسه دیرین انسان شناسی و  دیرینه شناسان مهره داران the Institute of Vertebrate Paleontology and Paleoanthropology  ، این فسیل ها به دو گونه مختلف از دایناسور ها با نام لوفنگوسوروس ماگنوس Lufengosaurus Magnus و لوفنگوسوروس هوانی Lufengosaurus Huenei تعلق دارند  .

گفتنی است این فسیل ها در پی انجام عملیات راه سازی در این استان که ماه گذشته میلادی در حال اجرا بود ، کشف شدند .

در همین رابطه وانگ تائو  Wang Tao  مدیر دپارتمان حفاظت از محوطه های زمین شناسی استان یو نان در کشور چین می گوید : " گزارش های منتشر شده در رابطه با این دایناسور ها حاکی از این موضوع است که فسیل لوفنگوسوروس ماگنوس بیش از پنج متر طول داشته و  سه مهره خاجی ، 13 مهره پشتی ، 22 مهره دنبالچه و پاهای عقبی آن به طورت  کامل باقی مانده اند به همین دلیل دانشمندان احتمال می دهند که این دایناسور باید در حدود نه متر طول داشته باشد . "

گفتنی است فسیل دوم در فاصله پانصد متری فسیل فوق الذکر کشف شده و بررسی ها و کاوش های انجام شده در رابطه با آن ، منجر به کشف دو استخوان ساق پا ، دو مهره پشتی از ستون فقرات و دو مهره دنبالچه که همگی در شرایط خوبی باقی مانده اند ، شده است . "

در خاتمه لازم به توضیح است که مسئولان چینی در نظر دارند یک موزه در این منطقه احداث کرده و عملیات حفاظت و نگهداری از این قسیل ها را در محل اجرا کنند .