کشف ویروس جدید مرگبار 'بوربون' حاصل از نیش حشرات در آمریکا

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری سی.ان.ان، این ویروس که به نام منطقه ای که بیمار در آن زندگی می کرد، «بوربون» (Bourbon) نام گرفته است احتمالا از طریق نیش حشرات گسترش می یابد.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از درمان آمریکا در مجله Infectious Diseases نوشتند، یک مرد 50 ساله در بهار سال 2014 حین کار در خارج از خانه خود، چند بار توسط نیش کنه گزیده شد.

آنها افزودند: این مرد دو روز بعد از گزش کنه بیمار شد، روز سوم به پزشک مراجعه کرد، در بیمارستان بستری شد و 11 روز پس از بیماری بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد.

زمانی این مرد در بیمارستان بستری بود نتایج آزمایش های متعدد در رابطه با ابتلا به بیماری های عفونی منفی بود.

یک نمونه از خون این مرد به مرکز کنترل و پیشگیری از درمان نیز فرستاده شد و محققان این مرکز با بررسی نمونه خون این مرد موفق به کشف یک ویروس جدید شدند.

علائم بیماری های این مرد شامل تب، خستگی، بثورات جلدی، سردرد، بدن درد، استفراغ و تهوع بود.

تعداد گلبول های خون این مرد نیز به دلیل مبارزه با عفونت و جلوگیری از خونریزی کاهش یافته بود.

با وجود این که محققان مرکز کنترل و پیشگیری از درمان آمریکا تنها بر روی یک مورد از این بیماری فعالیت کرده اند اما می گویند: ویروس بوربون احتمالا از طریق نیش کنه یا نیش سایر حشرات منتقل شده است.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از درمان آمریکا به مردم توصیه می کنند که با استفاده از مواد دافع حشرات، پوشیدن بلوزهای آستین بلند و شلوار و نرفتن به مناطق جنگلی و چوبی از مورد گزش واقع شدن نیش حشرات دوری کنند.

ویروس بوربون بخشی از یک گروه ویروس های مرتبط با نیش حشرات در اروپا، آسیا و آفریقا است.

این ویروس گونه ای از thogotovirus ومتعلق به خانواده بزرگ ویروسی به نام orthomyxoviruse است.