تجهیزات چگونه به ایستگاه فضایی می رسند؟

 فیلم سینمایی مریخی (Martian) توانست تا اذهان عمومی را به خوبی با شرایط دشوار زندگی فضانوردان و حتی ارسال تجهیزات و دریافت آنها توسط فضانوردان آشنا کند. با این حال می توانید با مشاهده این ویدیوی کوتاه به خوبی از شرایط پیچیده و منحصر به فرد انجام این کار مطلع شوید.

در صورت وقوع کوچک ترین خطایی در هر یک از گام های یاد شده می توان انتظار داشت که حتی جان ساکنان ایستگاه بین الملللی فضایی به خطر بیفتد

تجهیزات توسط سازمان ناسا ابتدا باید به نحوی بسته بندی و آماده شوند که ضربات ناشی از پرتاب و فشارهای ناشی از تغییر مداوم میزان فشار هوا و شتاب حرکتی بر روی آنها تاثیرگذار نباشد. پس از این بسته بندی، ارسال تجهیزات به کمک موشک هایی خاص انجام می شود که البته این ارسال نیازمند محاسبات بسیار دقیق و ویژه ای است که حتی اندکی خطا در آنها می تواند به از دست رفتن کل فرایند انجام ماموریت و شکست آن منتهی شود.

در ادامه با رسیدن این تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضایی، یک بازوی ویژه در این ایستگاه مسئول گرفتن کپسول حاوی تجهیزات و کشیدن آن به داخل ایستگاه است که این بازو باید توسط یکی از مهندسان برجسته ساکن ایستگاه کنترل شود.

در صورت وقوع کوچک ترین خطایی در هر یک از گام های یاد شده می توان انتظار داشت که حتی جان ساکنان ایستگاه بین الملللی فضایی به خطر بیفتد زیرا بخش مهمی از تجهیزات ارسالی، همواره از مواد غذایی تشکیل شده است.

مترجم: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا