راهیابی اساتید دانشگاه پیام نور به جمع 100 دانشمند برجسته جهان

علی اصغر رستمی ابوسعیدی در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور براساس اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) جزو دانشگاه های یک درصد برتر جهان قرار گرفته و رتبه دانشگاه پیام نور در رتبه بندی جهانی، جایگاه مطلوبی کسب کرده است.
وی به وجود بیش از 700 هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیات علمی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: با توجه به ماموریت این دانشگاه در بومی پذیری، 65 درصد دانشجویان این دانشگاه را دختران و 35 درصد را پسران تشکیل می دهند.
به گفته رستمی، بیشترین تعداد دانشجویان پیام نور در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند که 92 درصد کل جمعیت دانشجویی این دانشگاه را تشکیل می دهند، حدود 6 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 3 دهم درصد نیز در مقطع دکتری تحصیل می کنند.
وی تاکید کرد: بر اساس استانداردها و شاخص های نقشه علمی کشور، تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد باید به 30 درصد و در مقطع دکتری باید به 3.5 درصد افزایش یابد.
رستمی ادامه داد: پذیرش فارغ التحصیلان پیام نور در مقاطع بالاتر دیگر دانشگاه ها، نشان دهنده کیفیت بالای آموزش دانشگاه پیام نور است به طوری که فقط از بین پنج هزار فارغ التحصیل مرکز تهران این دانشگاه، 850 نفر در دانشگاه های دولتی تهران پذیرفته شده اند.
رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های کشور، رتبه 13 را دارا است، افزود: یکی از ماموریت هایی که برای دانشگاه پیام نور ترسیم شده، گسترش شبکه مجازی و آموزش از راه دور است که دانشگاه پیام نور در این عرصه نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است.
به گزارش ایرنا از دانشگاه پیام نور، وی درخصوص تمهیدات دانشگاه پیام نور برای درآمدزایی نیز گفت: ایجاد بسترهای لازم برای برگزاری دوره های آموزش از راه دور در واحدهای برون مرزی و کشورهای همجوار یکی از مهمترین رویکردهای دانشگاه پیام نور به منظور درآمدزایی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا