زیبایی و شگفتی های سیاره پلوتو

چندی پیش ناسا فضاپیمایی را با هدف مشاهده و بررسی پلوتو به فضا ارسال کرد. این سازمان موفق شده است تا با کمک این فضاپیما عکس های بسیار ناب و با کیفیتی را از سطح سیاره پلوتو دریافت کند. این تصاویر از سیاره ای منجمد و راز آلود، فوق العاده زیبا و جذاب هستند.

این تصاویر در کنار هم یک نوار پنجاه مایلی گسترده را پوشش می دهند که از شمال غرب منطقه “قلب” پلوتو آغاز شده، از کوه های یخی al-Idrisi گذر کرده و در انتها به دشت Sputnik Planum ختم می شود

تصاویری که مشاهده می کنید همگی بخشی از عکس های گرفته شده توسط کاوشگر نیو هورایزنز (New Horizons) است که به صورت یک فایل ویدیویی گرافیکی در آمده است. این کاوشگر که در 14 جولای سال 2015 میلادی به فضا پرتاب شده، در واقع از فاصله 10 هزار مایلی (برابر با 16 هزار کیلومتری) از سطح این سیاره به ثبت این تصاویر پرداخته است.

این تصاویر در کنار هم یک نوار پنجاه مایلی گسترده را پوشش می دهند که از شمال غرب منطقه “قلب” پلوتو آغاز شده، از کوه های یخی al-Idrisi گذر کرده و در انتها به دشت Sputnik Planum ختم می شود. انتظار می رود که در طی روز های آینده عکس های بیشتری از این سیاره منتشر شود.

مترجم: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا