تاخیر در پیاده روی فضایی

مجموعه‌ای از پیاده‌روی‌های فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی با یک روز تاخیر آغاز می‌شوند. طبق برنامه از پیش تعیین شده‌ای قرار بود نخستین پیاده‌روی فضایی توسط دو فضانورد آمریکایی در روز جمعه 20 فوریه 2015 (۱  اسفند)صورت پذیرد ولی روز گذشته، ناسا برای تکمیل آزمایشات لازم روی لباس فضانوردان، این برنامه را به شنبه دوم اسفند موکول کرد.

دومین برنامه پیاده‌روی نیز در روز چهارشنبه ۶ اسفند و برای سومین بار در اول مارس صورت خواهد پذیرفت. لازم به ذکر است کار با کابل‌های مسیریابی بلند راه را برای ورود سرنشینان کپسول‌های تجاری در سال 2017 هموار می‌کند. دو واحد بحرانی فن و پمپ برای لباس‌های فضانوردان اخیرا حین تعمیرات و نگهداری روزمره در مدار دچار مشکل شدند. مهندسان بر این گمان‌اند که نشت آب درون یاتاقان‌ها باعث زنگ‌زدگی و خرابی آنها شده‌است. هر دو تیم در هفته گذشته توسط کپسول دراگون به زمین بازگشتند.

اکنون لباس‌های مناسب برای پیاده‌روی فضایی به خوبی بررسی شده‌اند. ناسا عنوان کرد مشکل پمپ تنها مسیر پیاده‌روی را کوتاه خواهد کرد و تاثیری بر سلامت افراد نمی‌گذارد. البته در سال 2013 مشکل دیگری که در رابطه با پمپ به وجود آمد منجر به خطراتی برای فضانورد شد. کنی تاد (Kenny Todd) مدیر ایستگاه فضایی، پیش از این در هفته جاری گفت زنگ‌زدگی پمپ احتمالا ناشی از نمونه‌برداری مکرر از آب پس از حادثه 2013 ، رخ داده‌است.

باچ ویلمور (Butch Wilmore) و تری ویرتس (Terry Virts) دو فضانورد آموزش‌دیده شده برای پیاده‌روی از سوی ناسا هستند.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا