بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی تا پایان سال کامل تخصیص داده می شود

صندوق نوآوری و شکوفایی نهادی است که وظیفه پشتیبانی از کسب و کارهای نوپا و نوآور در کشور با نگاه به حمایت از اقتصاد دانش بنیان را به عهده دارد.
'سورنا ستاری' که روز یکشنبه در حاشیه سمینار برنامه پزشک پژوهشگر در جمع خبرنگاران سخن می گفت، همچنین برنامه پزشک پژوهشگر را از جمله برنامه هایی دانست که با همکاری وزارت بهداشت آغاز شده است و افزود: سیستم پزشکی کشور بسیار تحت تاثیر پزشک بالینی قرار دارد و بخش پژوهش در واقع جزو اولویت های اصلی در این سیستم نیست، از ابتدای دولت یازدهم وزیر بهداشت در خصوص اجرای این طرح کمک بسیاری کرده است. 
وی بیان کرد: امیدواریم مشکلاتی که در حوزه برنامه پزشک پژوهشگر وجود دارد، به مرور زمان با همدلی موجود در وزارت بهداشت حل شود زیرا پزشک پژوهشگر یک مفهوم جدید و تبیین آن در سیستم دولتی ما بسیار سخت است، اما همکاری همه دستگاه ها در وزارتخانه ها باعث می شود که این اتفاق در کشور بیفتد.
ستاری ادامه داد: تشکیل شرکت های دانش بنیان نیز یک تحرک بزرگ در این حوزه بوده و تقریبا بیشترین شرکت های دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی و داروهای جدید بوده است. 
وی اجرای برنامه هایی همچون طرح پزشک پژوهشگر را که یک برنامه بلندمدت است، زمینه ساز برخورداری از افرادی در در آینده دانست که سرمایه گذاری خاص انجام شده روی آنها در سطح ملی، مایه افتخار خواهد بود. 
در سمینار یک روزه برنامه پزشک پژوهشگر دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیق و فناروی وزارت بهداشت حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا