ترسیم نقشه خواب جهانی اینترنت

سیناپرس: گزارش بی سابقه ای که توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی منتشر شده نشان می دهد نیویورک از حیث استفاده از رایانه و اینترنت هرگز نمی خوابد. این شهر پذیرای انبوهی از کاربران همیشه فعال اینترنت است که گویی حتی در شب هنگام نیز خواب ندارند.

اما همین گزارش نشان می دهد بخش های وسیعی از کره خاکی همزمان با فرارسیدن شب و زمان خواب، اینترنت نیز به خواب می رود.

این گزارش نشان می دهد درحالی که آمریکا و بخشهایی از آفریقای جنوبی و غرب اروپا محل زندگی و فعالیت انبوهی از کاربران فعال اینترنتی است، در کشورهایی نظیر ارمنستان، گرجستان و بلاروس الگوی استفاده از اینترنت در روز مورد توجه قرار دارد و همزمان با غروب خورشید استفاده از این شبکه جهانی به کنار گذاشته می شود.

نقشه ای که در این خصوص تهیه شده حاصل دو ماه مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. در این بررسی الگوهای استفاده از اینترنت به وسیله مطالعه 3.7 میلیون IP در گوشه و کنار جهان مورد مطالعه قرار گرفته است.

محققان نتیجه گیریهایی نیز کرده اند. آنها معتقدند استفاده روزانه از اینترنت و نه در شب بیشتر به کشورهایی مربوط می شود که تولید ناخالص داخلی کمتری دارند.

بر این اساس گفته می شود چندان جای تعجب ندارد که کشورهای توسعه یافته و دارای اقتصاد قویتر پذیرای انبوهی از کاربران پهنای باند در طول شبانه روز هستند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا