برنامه ایران خودرو، تولید خودروی سازگار با محیط زیست

به گزارش ایرنا به نقل از ایکو پرس، هاشم یکه زارع در ارتباط با نمایشگاه محیط زیست و کاهش آلاینده ها که تا پنجم اسفند در محل نمایشگاه های دایمی تهران برقرار است، افزود: این گروه صنعتی با هدف پایبندی به فرهنگ توسعه پایدار حفاظت محیط زیست، در افرایش تولید موتورهای کم مصرف و توسعه سبد سوختی محصولات خود، گام های موثری برداشته است. 

وی به لزوم حمایت دولت برای تولید و مصرف خودروهای هیبریدی و پایه گاز سوز اشاره کرد و گفت: تولید خودروهای هیبریدی در همه جای دنیا با حمایت دولت ها انجام می شود و امیدواریم این کار در ایران نیز با حمایت دولت اجرا و آلودگی موجود در هوای کلان شهرها برطرف شود.

یکه زارع در خصوص ویژگی های این نمایشگاه، اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده در شرکت های خودروسازی معتبر جهانی بیش از 80 درصد پیامد های زیست محیطی ناشی از کارکرد چرخه حیات خودرو در بخش مصرف توسط مشتری و مابقی آن درمرحله تولید و انتهای حیات محصول است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: براین اساس شرکت ایران خودرو به موضوع ارتقا استانداردهای خروجی و بهبود عملکرد موتور خودروهای تولیدی توجه جدی کرده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های زیادی در راستای کاهش مصرف سوخت و تولید خودروی سازگار با محیط زیست صورت گرفته، گفت: گروه صنعتی ایران خودرو همواره در زمینه اقدامات زیست محیطی پیشگام بوده و به دنبال استفاده از فن آوری های نوین در این عرصه بوده است.

یکه زارع، مهم ترین اقدامات صورت گرفته در زمینه حفظ محیط زیست را تغییرات طراحی در محصولات، تکوین سبد سوختی، تجهیز مجموعه آزمایشگاه های تست خودرو و آلایندگی ها، ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی درطرح های تحقیقاتی محیط زیست عنوان کرد.

وی از تولید تمام محصولات ایران خودرو برمبنای استاندارد یورو 4 خبر داد و با اشاره به کاهش مصرف سوخت پنج تا هفت درصدی برای کلیه محصولات، گفت: این اقدام موجب شده تا 50 درصد از انتشار گازهای آلاینده در محیط پیشگیری شود.

یکه زارع افزود: هم اکنون تولید روزانه موتورهای کم مصرف تی.یو.3، تی.یو 5 و ای.اف.7 ایران خودرو با میانگین مصرف 6.5 تا هفت لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر پیمایش، بیش از 1200 دستگاه است که این عدد تا پایان سال به حدود 1500 دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تصریح کرد: این شرکت آمادگی دارد تا زودتر از به پایان رسیدن استاندارد یورو 4 ، سطح استاندارد آلایندگی کلیه محصولات خود را به یورو 5 ارتقا دهد.

وی افزود: شرکت ایران خودرو تولید موتورهای کم مصرف در کلاس های کوچک مثل 1.2 و 1.4 لیتر را به صورت جدی آغاز کرده و همزمان برای تولید خودرو با موتور توربوشارژ پیشرفته در حال مطالعه است.

یکه زارع تولید موتور دیزلی را یکی دیگر از اقدامات ایران خودرو دانست و گفت: تولید آزمایشی محصول سمند سورن مجهز به موتور دیزلی با استاندارد یورو 5 انجام شده و در سال آینده وارد بازار خواهد شد.

گروه صنعتی ایران خودرو برای عرضه و نمایش آخرین دستاوردها و پیشرفت های خود در حوزه محیط زیست و کاهش آلایندگی ها، در نمایشگاه محیط زیست که از دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد حضوری فعال خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا