تنهایی، عمر را کوتاه می‌کند

در این مطالعه، پژوهشگران دریافتند که تنهایی می‌تواند بر تولید گلبولهای سفید خون اثر گذاشته و سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن شود. این مطالعه روی 141 نفر از افراد سالمند و روی نوعی میمون که از اجتماعی‌ترین گونه‌های پستانداران است انجام شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که سیستم ایمنی بدن افرادی که تنها هستند، معمولا نسبت به سایرین ضعیف‌تر است. افراد تنها و منزوی بیشتر از دیگران از انواع بیماری و التهاب رنج می‌برند و به طور کلی از نظر سلامتی آسیب‌پذیرتر هستند.

برخلاف تصور بیشتر مردم، تنهایی بخشی طبیعی از کهولت سن نیست. تنهایی می‌تواند سبب احساس عدم شادی و خوشبختی شده و می‌تواند تاثیر جدی بر سلامت جسمی و روحی فرد داشته باشد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از افراد پا به سن گذاشته اظهار می‌کنند بیش از یک ماه با دوست، همسایه و یا اعضای خانواده صحبت نکرده‌اند. اگر کاری در این زمینه انجام نشود، روز به روز شاهد تعداد بیشتری از این سالمندان تنها خواهیم بود.

برای رفع این مشکل، راههای زیادی وجود دارد که هر کسی از عهده آن بر می‌آید. کافی است به اطراف خود نگاهی بیندازید و افراد تنها و منزوی را در همسایگان، بستگان و خانواده خود پیدا کنید. سعی کنید علاوه بر روزهای جشن و عیدها، در طول سال نیز با آنها معاشرت کنید تا از تنهایی در بیایند.

مترجم: صالح سپهری فر

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا