ثبت هفت زمین لرزه شدید در ژاپن

ژاپن کشوری زلزله خیز است و زلزله های متعددی در مقایس های ریشتری متفاوت در این کشور رخ می دهد.  در این هفته بر اساس گزارش رسیده از ژاپن زلزله ای به مقیاس 6.9 ریشتر در شمال غرب ژاپن به ثبت رسیده است. اداره هواشناسی ملی این کشور در این رابطه اعلام کرد که کانون این زلزله در اقیانوس بوده و تقریبا 210 کیلومتر دور از شهر میاکو (Miyako) در استان ایواته (Iwate) رخ داده است. تمرکز این زمین لرزه در عمق حدودا ده کیلومتری زیر بستر دریا عنوان شده است .

اداره هواشناسی ملی ژاپن با توجه به این اطلاعات ، احتمال وقوع یک سومانی را در استان ایواته پیش بینی کرده و در یک اطلاع رسانی به ساکنان منطقه ساحلی این استان که بیش از هفت هزار نفر را در بر می گیرد، توصیه کرده تا هر چه سریع تر منطقه را تخلیه کنند . این اداره اعلام کرد که ارتفاع امواج در این مناطق ممکن است از یک متر نیز تجاوز کند .

قابل توجه است که تاکنون هفت زمین لرزه از مرکز زمین در هفده استان در شمال شرقی و مرکز جزیره های هونشو (Honshu) و در هوکایدو (Hokkaido) گزارش شده است . در زمان این گزارش هیچ اطلاعاتی مبنی بر کشته شدن فرد یا افرادی و یا تخریب و ویرانی محلی دریافت نشده است .

شرکت برق توهوکو (Tohoku Electric Power corporation) در رابطه با این زلزله اظهار داشت که این رخداد هیچ اثر مخربی بر نیروگاه های هسته ای کشور نداشته است .

شرکت راه آهن ژاپن نیز اعلام کرد که تنها پیامد این زلزله توقف موقت قطار های سریع السیر شینکانزن (Shinkansen bullet trains) ، برای جلوگیری از خطر احتمالی بوده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا