مطالعه یخچال طبیعی خاکستری در قطب جنوب

تیمی از پژوهشگران و دانشمندان اهل کشور شیلی که در حال بررسی و انجام آزمایش های علمی در بخش های مختلف قطب جنوب هستند ، در تازه ترین ماموریت خود اقدام به مطالعه و بررسی یخچال های طبیعی خاکستری Grey glacier این بخش کرده اند .

در این پروژه ،؛ دانشمندان به بررسی شرایط اقلیمی و محیطی قطب جنوب پرداخته و یخچال های طبیعی این منطقه را بررسی کرده اند . پایگاه اصلی این تیم تحقیقاتی در مدار جغرافیائی 80 درجه جنوبی بوده و تنها یک هزار و هشتاد کیلومتر با مرکز قطب جنوب فاصله دارند .

گفتنی است این ماموریت با کمک ارتش و نیروهای مسلح این کشور در حال پیگیری است و این ماموریت به عنوان آخرین بخش ماموریت پژوهشی دانشمندان فوق الذکر ، پیش از ترک قطب جنوب خواهد بود .

لازم به توضیح است که در این مطالعات و پژوهش های گسترده که از یک ماه پیش آغاز شده است  ، بیش از 15 دانشمند از مراکز مختلف پژوهشی و دانشگاهی سراسر جهان تحت سرپرستی مرکز مطالعات قطب جنوب در کشور شیلی the Chilean Antarctic Institute که به اختصار INACH نامیده می شود ، به بررسی شرایط اقلیمی و محیطی قطب جنوب پرداخته و یخچال های طبیعی این منطقه را بررسی کرده اند . پایگاه اصلی این تیم تحقیقاتی در مدار جغرافیائی 80 درجه جنوبی بوده و تنها یک هزار و هشتاد کیلومتر با مرکز قطب جنوب فاصله دارند .