کد خبر : 2348 جمعه 01 اسفند 1393 - 12:21:37
گزارش-ویدئوئی-از-انهدام-شهاب-سنگ-در-آسمان-آمریکا-

گزارش ویدئوئی از انهدام شهاب سنگ در آسمان آمریکا

سیناپرس: روز گذشته تصاویر ورود یک شهاب سنگ به اتمسفر زمین که به صورت یک گوی آتشین در آسمان آمریکا مشاهده شده بود ، توسط سازمان فضائی ناسا منتشر شد .

سازمان فضائی ناسا روز گذشته تصاویر ویدئوئی یک گوی آتشین بزرگ را که از ساعات نیمه شب سه شنبه تا ساعات بامداد جمعه در آسمان پنسیلوانیا و اقیانوس اطلس مشاهده شده بود را منتشر کرد . این رویداد از سوی صدها ستاره شناس مورد تجزیه و تحلیل و مشاهده قرار گرفته است .

مشاهده این گوی آتشین از سوی صدها شاهد عینی گزارش شده بود و تصاویر دریافت شده از سوی دوربین های فضائی ناسا در شهرهای اوهایو و پنسیلوانیا نیز صحت این موضوع را تائید کرد . تصاویر دریافت شده از دوربین مشاهده گر Allegheny در نزدیکی پیتسبورگ Pittsburgh قادر به ثبت کامل این رویداد شده است .

این شهاب سنگ بسیار پر نور بوده و به گفته سازمان ستاره شناسان بین المللی ، نور آن از تمامی سیارات دیگر بیشتر گزارش شده  است . گفتنی است این شهاب سنگ با سرعت 45 هزار مایل در ساعت وارد جو زمین شده و در لایه های فوقانی جو در حال سوختن مشاهده شده است .

بر اساس محاسبات ستاره شناسان این شهاب سنگ تا فاصله 62 مایلی سطح زمین نزدیک شده بود که این موضوع به معنی سوختن آن در لایه یونوسفر ionosphere و mesosphere است . این احتمال وجود دارد که بخش های کوچکی از این شهاب سنگ به سطح زمین سقوط کرده باشد .

کلید واژه ها: گزارش ویدئوئی - شهاب سنگ - ناسا -