گزارش تصویری از روبات ویژه ساخت و ساز

فناوری های روباتیک در دنیای امروزی ما به تدریج به حدی در حال پیشرفت هستند که تقریبا بسیاری از فعالیت های فیزیکی فاقد نیاز به خلاقیت را به جای ما انجام می دهند. نمونه بارز این گونه روبات ها، سیستمی است که توسط دانشمندان سوئیسی ساخته شده است.

روباتی که در این گزارش تصویری مشاهده می کنید دارای قابلیت های بسیار جالبی است و می تواند به فرایند ساخت و ساز بناها کمک شایانی کند. این روبات می تواند با قرار دادن قطعات از پیش ساخته شده بر روی یکدیگر اقدام به ساخت یک بنای ساده ولی مستحکم کند و بیش تر برای استفاده در محیط های داخلی و دیواره های اصطلاحا غیر باربر مناسب به نظر می رسد.

در ادامه می توانید یکی از آزمایش هایی که در ماه ژوئیه سال 2015 میلادی بر روی این روبات صورت گرفته است را در قالب یک فایل ویدیویی مشاهده کنید.

شایان ذکر است که این روبات هنوز راه زیادی تا رسیدن به تکامل در پیش دارد ولی پس از اتمام پروژه طراحی آن می توان انتظار داشت که مشتریان خاصی برای استفاده از این روبات منحصر به فرد وجود داشته باشد.

مترجم: آناهیتا عیوض خانی